• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403010300984
  • خبرنگار : 50604

خطیب جمعه گرگان:

مردمی کردن اقتصاد راه تحقق شعار سال است

مردمی کردن اقتصاد راه تحقق شعار سال است

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان بر لزوم پرهیز دولت از بنگاه‌داری اقتصادی به منظور تحقق شعار سال تاکید کرد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به اینکه پیری، ضعف جسمانی، مرگ و عالم برزخ پیش قراولان قیامت هستند، اظهار کرد: ما چندین بار در طول روز و در نمازهای یومیه از خداوند می‌خواهیم ما را به صراط مستقیم هدایت کند و لازمه عبور از صراط مستقیم چشم پوشی از گناهان است.

وی بخل، حسد، شرک و گناهان دنیوی را جهنم‌های دنیوی برشمرد و تصریح کرد: کسانی که خود را به گناهان آلوده می‌کنند در همین دنیا خود را گرفتار جهنم کرده‌اند و این، مانع از عبور آنها از صراط مستقیم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به دعای سال تحویل اظهار کرد: توجه به معنویات، خواندن نماز و روزه گرفتن سبب دست‌یابی به احسن‌الحال می‌شود و ما باید در حد توان برای دست‌یابی به قرب الهی تلاش کنیم.

خطیب جمعه گرگان کشور ایران را سرشار از ثروت‌های مادی، معنوی و انسانی دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفتهای زیادی در زمینه های صنعت هوافضا نظامی و دفاعی و علوم دانش بنیان داشته‌ایم که قابل انکار نیست.

نورمفیدی با بیان اینکه امروزه ما مشکلات اقتصادی نیز در کشور داریم، افزود: دشمنان همواره مشکلات را بزرگ و دستاوردهای ما را کوچک جلوه می‌دهند تا مردم را ناامید کرده و زمینه تسلط خود را بر کشور ما را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه اقتصاد باید از دست دولت خارج شده و به مردم واگذار شود، گفت: دولت نباید بنگاه‌دار اقتصادی باشد و باید اقتصاد را به دست مردم سپرده و تنها نقش حمایت‌گری و نظارتی داشته باشد.

وی با محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه گفت: زنان باردار و کودکان بی‌دفاع در کشور غزه امروز مظلومانه به شهادت می‌رسند و افکار عمومی دنیا امروز از آنها بیزار است.

نورمفیدی جزیره آشوراده، منطقه آزاد اینچه‌برون و پتروشیمی را از طرح‌های مهم اقتصادی استان برشمرد و افزود: در سالهای اخیر مسئولان دستاوردهای بزرگی در استان در راستای شکوفایی اقتصادی داشتند که لازم است دولتمردان این خدمات را برای مردم تبیین کرده تا در جامعه ایجاد امید شود و با تمام توان در راه رفع مشکلات مردم قدم بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha