• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403010300998
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه موقت ورامین:

حوزه‌های علمیه مرکز پرورش سربازان امام عصر (عج) هستند

حوزه‌های علمیه مرکز پرورش سربازان امام عصر (عج) هستند

ایسنا/تهران حجت‌الاسلام حسین قدوسی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ورامین بیان کرد: جوانان را به تحصیل در حوزه‌ها تشویق کنید که مرکز پرورش سربازان امام عصر (عج) است.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۳ فروردین ماه ورامین با اشاره به دوم فروردین سالگرد حمله رژیم شاه به حوزه علمیه قم گفت: امروز هم دشمنان دانا و برخی دوستان نادان به ولایت، حوزه‌های علمیه و روحانیت هجمه می‌کنند، که باید مردم در این زمینه هوشیار باشند.

وی ضمن تاکید بر تقویت حوزه‌های علمیه گفت: جوانان را به تحصیل در حوزه‌ها تشویق کنید، حوزه‌های برادر و خواهر مرکز پرورش سربازان امام عصر (عج) هستند، از این فرصت استفاده کنید.

قدوسی نژاد گفت: سوم فروردین سال ۱۳۰۱ شمسی سالروز تأسیس حوزه علمیه قم توسط آیت‌الله حائری یزدی است، امروز این همه برکت و پرورش شخصیت‌هایی چون حضرت امام نتیجه اقدام خدایی آیت‌الله حائری یزدی است، باید پاسدار دستاوردهای فرهنگی و سرمایه‌های دینی و مذهبی مانند حوزه علمیه و مکان‌های علمی باشیم.

وی ضمن تبریک حلول سال ۱۴۰۳ با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در خصوص تحقق این شعار هم مسئولان امر و هم متولیان تولید و تولیدکنندگان و نیز مردم باید پای کار باشند، بایستی با سیاست گذاری‌های درست و ریل گذاری‌ها زمینه تحقق فرمایش امام امت و شعار سال را فراهم کنیم.

قدوسی نژاد خواستار تسهیل تولید و اهمیت بیشتر به تولیدکنندگان خرد و بخش کشاورزی به عنوان مردمی‌ترین بخش تولید شد و گفت: در ورامین هم لازم است، کارشناسان و افراد دارای فکر و اندیشه در این زمینه ورود کنند، تا بهترین خروجی را در عمل دریافت کنیم.

امام جمعه موقت ورامین سپس با بیان این که در ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و بهار قرآن هستیم، اظهار کرد: باید حرمت ماه رمضان حفظ شود.

قدوسی نژاد افزود: متأسفانه روزه خواری علنی درد آور و جرم است، باید مردم نسبت به این جرم آشکار تذکر دهند و مسئولان امر نیز به وظایف قانونی خود در برخورد با هتک حرمت ماه رمضان و روزه خواری علنی عمل کنند.

وی گفت: اگرچه با برخی تخلفات برخورد شده ولی باید پیش بینی‌های جدی صورت می‌گرفت.

خطیب جمعه ورامین در بخش دیگری از خطبه‌های هود در خصوص مظاهر بی بندوباری و بی حجابی گفت: بارها اعتراضات مردم درباره وضعیت بی‌حجابی منعکس شده ولی متأسفانه اقدام جدی صورت نمی‌گیرد و مردم از این وضعیت گله مند هستند. ما در این خصوص قانون داریم، چرا اجرا نمی شود، چرا مسئولان منویات اسلام و رهبری و قانون را اجرا نمی‌کنند.

قدوسی نژاد سپس ضمن گرامیداشت وفات جانسوز حضرت خدیجه و نقش وی در پیشرفت اسلام گفت: ثروتمندان از این بانو الگو بگیرند و از ثروت و سرمایه خود جهت نشر معارف دینی و انجام امور عام المنفعه و خدمت به مردم و بناهای خیر بهره بگیرند.

وی ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: به همین مناسبت کمک به ایتام و محرومین به ویژه در این شرایط بسیار ضروری است.

قدوسی نژاد در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه ورامین ایستادگی مردم فلسطین را بهت‌انگیز توصیف کرد و اطمینان داد: ان‌شاءالله پیروزی نهایی از آن این ملت مظلوم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha