• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۵
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403010301010
  • خبرنگار : 71567

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آیت الله بروجردی:

جریان دانشجویی باید به جد پیگیر اجرای شعار سال باشد

جریان دانشجویی باید به جد پیگیر اجرای شعار سال باشد

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آیت الله بروجردی با بیان اینکه جریان دانشجویی باید به جد پیگیر اجرای شعار سال باشد، گفت: کرار شعارهای اقتصادی در چندین سال گذشته توسط رهبری، نشان دهنده این نکته است که متاسفانه به منویات و فرامین ایشان در دولت‌های گوناگون آن طور که باید عمل نشد.

محمدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به اهمیت شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  پرداخت و اظهار کرد: چند سالی است که، شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، با محوریت مسائل اقتصادی معرفی شده است. شعار امسال نیز، که در حقیقت نشان دهنده، هدف اصلی و مسئله اساسی کشور در این برهه زمانی است، باید توسط مسئولین و مردم در راستای رسیدن به آن هدف، گام برداشته شود، توسط مقام معظم رهبری، «جهش تولید بامشارکت مردم» نام گرفت، که نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی، اشتغال و مسئله معیشت مردم می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تکرار شعارهای اقتصادی در چندین سال گذشته توسط مقام معظم رهبری، نشان دهنده این نکته است که متاسفانه به منویات و فرامین ایشان در دولت های گوناگون آن طور که باید عمل نشد؛ چرا که اگر به این شعار عمل می شد، نباید هنوز هم بعد از گذشت این سال ها مسئله اول و اساسی میهن ما، اقتصاد باشد.

این فعال دانشجویی افزود: شاید گفته شود که مسائل مربوط به حوزه اقتصاد و مشکلات معیشتی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و امثال آن در سایر کشورها و حتی در کشورهای غربی مدعی پیشرفت هم وجود دارد، اما به هیچ وجه این مسئله را نمی توان قبول کرد و بگوییم که چون فلان کشور غربی نیز مشکلات اقتصادی دارد و جوانان تحصیل کرده در آنجا نیز مشکل پیداکردن شغل دارند، طبیعی است که در کشور ما هم مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آیت الله بروجردی تاکید کرد: باید بدانیم که در حقیقت مشکلات معیشتی و ضعف در اقتصاد، زیبنده میهن اسلامی ما نیست. شایسته نیست که دولت و حکمرانی جامعه ای در دست نیروهای مومن و انقلابی باشد و باز شاهد ضعف در اقتصاد باشیم. به لطف خدا در دولت مردمی اقدامات شایسته تقدیری در این زمینه رخ داده، منتهی جامعه امروز، یک جهش اقتصادی نیاز دارد که امید است، حال که دولت در دست دولتمردان انقلابی است، شاهد این موفقیت باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به روایات بسیار درخصوص توجه حضرات معصومین(ع)، در زمینه کار و تلاش و فعالیت اقتصادی، که نشانگر اهمیت رفع مشکلات اقتصادی در نگاه دینی می باشد، مسئولین ما نیز باید در عملکرد خود، در همین راستا عمل کره و با تلاش در جهت مهار تورم و رفع مشکلات اقتصادی، نمایانگر جلوه ای از حکومت علوی و مهدوی باشند. باید به یاد داشته باشیم که ما با عملکردمان، در راستای زمینه‌سازی ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج)، باید فارغ از نوع حکمرانی دولت های غرب و شرق، با تکیه بر غنای فرهنگ دینی و ملی خود، الگویی برای سایر ملت ها باشیم.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: جریان دانشجویی نیز باید به جد پیگیر اجرای شعار سال، در خصوص ایجاد زمینه های گسترش تولید و گشایش اقتصادی، از مسئولین مربوطه باشد تا امسال به یاری خدا، آن گشایش و اتفاقی که باید در اقتصاد ایران اسلامی پیدا شود، رخ دهد و شاهد جهشی مثبت در حوزه تولید و اقتصاد باشیم.

گودرزی در پایان تاکید کرد: از همین حالا، مسئولین مربوط درسطح ملی و استان ها با تشکیل کارگروه های ویژه اقتصادی، با استفاده از ظرفیت نخبگان، اساتید، دانشجویان، فعالان و صاحب نظران اقتصادی، به بررسی ویژگی ها و شرایط و زمینه های رشد تولید و تقویت اقتصاد در سطح ملی و استانی پرداخته و در راستای اجرای بهترین راهکار ا، به نحوی که موجب ایجاد تبعیض و رانت نشود، گام بردارند. از طرفی با ایجاد و گسترش زمینه های رشد تولید، مردم شریف ایران نیز با حضور خود در عرصه گسترش تولید و اشتغال زایی و حمایت از کالای با کیفیت ایرانی به آبادانی و پیشرفت کشور، کمک نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha