• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403010301031
  • منبع : نمایندگی مرکزی

خطیب جمعه اراک عنوان کرد:

لزوم بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان و کشور در راستای تحقق شعار سال

لزوم بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان و کشور در راستای تحقق شعار سال

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک بر لزوم بکارگیری تمامی ظرفیت‌های استان و کشور در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به موضوع "جهش تولید با مشارکت مردم" به عنوان شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده است، بر لزوم توجه ویژه به عملیاتی کردن این شعار تاکید کرد و این مهم را از واجب‌ترین امور دانست.

وی با بیان اینکه تحقق این مهم یک مسئولیت بسیار سنگین است، افزود: همه بخش ها در این عرصه وظایفی دارند. بخشی از این مسئولیت بر عهده قوای سه گانه و بخشی بر عهده دیگر بخش ها همچون بانک ها و نیروهای مسلح و ... است.

دری نجف آبادی از تمامی اقشار مردم در شهرها و روستاها خواست در این عرصه تلاش کنند و گفت: هر کس دغدغه دین، کشور، مردم و شهدا را دارد باید وظیفه خود در قبال تحقق این شعار را به انجام برساند.

وی با بیان اینکه راهکار رفع مشکلات اقتصادی در کشور، تولید است، اضافه کرد: کشور را با تولید می توان آباد کرد.

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به نقش آفرینی صادرات در توسعه اقتصادی کشور گفت: اگر همت بلند داشته باشیم می توانیم میلیاردها دلار صادرات غیرنفتی به نقاط مختلف دنیا داشته باشیم.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: ایران ظرفیت های تولیدی بسیاری در بخش های مختلف، همچون تولید گوشت دارد که می توان درخصوص صادرات آن برنامه ریزی کرد و در کنار آن باید آفت زدایی محصولات کشاورزی را مورد توجه قرار داد.

دری نجف آبادی به پتانسیل‌های استان مرکزی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و معدن نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این ظرفیت ها باید برای تحقق شعار سال به کار گرفته شود، افزود: باید با فساد و دزدی‌ در کشور به صورت جدی مقابله شود.

وی همچنین، به مناسبت های موجود در ماه مبارک رمضان همچون سالروز وفات حضرت خدیجه و جایگاه این بانوی بزرگوار نیز اشاره کرد و گفت: سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز فرصت خوبی برای نیکوکاران است تا به نیازمندان توجه ویژه‌ کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha