• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403010301080
  • خبرنگار : 50675

امام جمعه قم:

مزدوران از عوامل مهم عدم حضور مردم در تولید هستند

مزدوران از عوامل مهم عدم حضور مردم در تولید هستند

ایسنا/قم امام جمعه قم اظهار کرد: برخی‌ها در راه عدم حضور مردم در تولید به دو دلیل سنگ‌اندازی می‌کنند اول اینکه منافع حرام خودشان در گرو این عدم حضور است و دلیل دیگر، کار کردن افراد مزدور برای دشمن است.

آیت الله سعیدی امام جمعه استان قم در خطبه نماز جمعه امروز ۳ فروردین ماه گفت: ماه رمضان ماه خودسازی است که در آن سیر و سلوک را می‌توان سریع‌تر طی کرد، چرا که در این ماه مهمان خدا هستیم و  برای مهمانی باید خود را شست‌وشو دهیم و لباس مناسب تن کنیم و برای بهره بیشتر از ضیافت الهی باید با اشتها پا در این ضیافت بگذاریم، تا در این ماه از تقوای بیشتری برخوردار شویم.

وی با اشاره به حدیث نقل شده از امام حسن مجتبی در کتاب لایحضره الفقیه شیخ صدوق گفت: در این کتاب نقل شده که خداوند ماه مبارک را میدان مسابقه‌ای برای بندگان گذاشت تا با فرمانبری از خداوند، برای خوشنودی‌اش سبقت بگیرند، پس گروهی در این ماه سبقت می‌گیرند و برنده می‌شوند و کسانی که حرمت این ماه را نگه نمی‌دارند بدانند که خسارت کرده‌اند و می‌بازند.

سعیدی درباره حساسیت شهر قم در حوزه حریم شکنی ماه رمضان گفت: قم از گذشته تاکنون از لحاظ فرهنگی، نه تنها سرمشق کشور بلکه سرمشق جهان بوده است، این شهر فراتر از شهرهای کشور در حوزه عفاف و حجاب است و این امر از دغدغه‌های مهم رهبرانقلاب اسلامی، مراجع تقلید و مردم به شمار می‌رود، بنابراین حفظ ظواهر دینی از ملزومات دینی است و کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی در کشور است.

وی افزود: دشمنان با نقشه و برنامه به میدان آمدند و ما هم باید با نقشه و برنامه مدونی وارد شویم، با توطئه دشمن نباید ساده برخورد کرد و مسئولان طبق برنامه باید با این منکرات برخورد قاطع و عبرت‌آموز داشته باشند.

سعیدی در خصوص دعای تحویل سال اظهار کرد: مردم در هنگام سال تحویل، خدا را با آیه «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ‌، یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ‌، یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ، حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» خطاب می‌کنند و قسمت آخر به خدا می‌گویند که بهترین احوال را برام ما فراهم آور؛ تحویل سال فقط تبدیل زمستان به بهار نیست، بلکه دین به ما می‌آموزد که ما هم برای رسیدن به کمال چنین تغییری کنیم.

وی با اشاره به شعار امسال رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری باید مردم را به عرصه تولید بیاوریم، از این رو لازم است که موانع اقتصادی پیش‌روی مردم را برطرف کنیم. همچنین این شعار رهبری برگرفته از آموزه‌های قرآنی است، همانطور که خداوند از پیامبر به عنوان نصرت خویش و مومنان یاد کرد، در نظام جمهوری اسلامی هم نیز مردم نقش مهمی دارند.

سعیدی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی به دو بال توکل به خدا و همراهی مردم استوار است و با همین همراهی مردم از معبرهای سخت عبور کرده و در حال حاضر نیز با مشارکت مردم می‌توان از مشکلات اقتصادی کشور عبور کرد و جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که تولید افزایش پیدا کند و مردم هم کالاهایشان را از داخل تهیه کنند و برای تحقق شعار برای کارگروه‌هایی راه‌اندازی شود.

وی افزود: کارگروه‌ها باید ضمن پرهیز از طرح‌های عجولانه، از فوت وقت به بهانه طرح‌ها نیز جلوگیری کند و سریعا کارها را پیش ببرند، برخی‌ها در راه عدم حضور مردم در تولید به دو دلیل سنگ‌اندازی می‌کنند؛ اول اینکه منافع حرام خودشان در گرو این عدم حضور است و دلیل دیگر سنگٰ‌اندازی، کار کردن این افراد برای دشمن است. در واقع مزدوران آمریکا و اسرائیل خواهان سنگ‌اندازی هستند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت غزه در حال رقم زدن فاجعه بشری است و کشورهای آمریکا و اروپایی چک سفید امضا به اسراییل جهت کودک‌کشی می‌دهند، اما مقاوت ایستاده و در نهایت بینی اسرائیل را به خاک خواهد مالید چرا که طوفان‌الاقصی خاموش شدنی نیست و اسرائیل به زودی محو خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha