• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403010301197
  • خبرنگار : 30147

 رئیس کمیته امداد کوهسرخ:

حامی کویتی ۳۳ فرزند یتیم را به مشهد برد

حامی کویتی ۳۳ فرزند یتیم را به مشهد برد

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس کمیته امداد شهرستان کوهسرخ گفت: ۳۳ نفر از فرزندان یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان کوهسرخ با مساعدت حامی نیک اندیش کویتی، رهسپار مشهد مقدس شدند.

علی برهان پناه در گفت و گو با ایسنا از برگزاری اردوی زیارتی یک روزه مشهد مقدس جهت تعدادی از فرزندان یتیم در شهرستان کوهسرخ خبر داد و اظهار کرد: ۳۳ نفر از فرزندان یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان کوهسرخ با مساعدت حامی نیک اندیش کویتی، رهسپار مشهد مقدس شدند.

وی تصریح کرد: هر ساله در مناسبت‌های مختلف تعدادی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با مساعدت خیرین به سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

برهان پناه افزود: در این سفر یک روزه که با مساعدت نیکوکار کویتی تدارک دیده شد علاوه بر هزینه سفر و ضیافت افطاری، تهیه پوشاک برای این ۳۳ فرزند یتیم بود که مبلغی بالغ‌بر ۵۰ میلیون تومان را عهده‌دار شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۵۰ حامی در شهرستان از ۳۰۰ فرزند یتیم و محسنین‌ حمایت می‌کنند، بیان کرد: هر یتیم در کوهسرخ به طور متوسط حدود ۶ حامی دارد.

رئیس کمیته امداد شهرستان کوهسرخ همچنین از اعزام ۸۴ مددجوی کمیته امداد و بهزیستی شهرستان کوهسرخ به مشهد مقدس در قالب اردوی شوق زیارت خبر داد و گفت: تعداد ۸۴ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت امداد و بهزیستی با کمک بنیاد محترم علوی و خیرین عازم مشهد مقدس شدند.

وی هدف از این اردوی ۳ روزه را تقویت و ارتقاء سطح روحیه دینی و مذهبی و ایجاد نشاط معنوی مددجویان اعلام کرد و گفت: در این اردوی زیارتی علاوه بر زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، برنامه‌های فرهنگی با همکاری آستان قدس رضوی تدارک و پیش‌بینی شده است.

وی به تشریح شیوه‌های حمایت از فرزندان معنوی پرداخت و گفت: متقاضیان برای شرکت در این طرح می‌توانند علاوه بر حضور در ادارات و مراکز نیکوکاری با مراجعه به سایت http://ekram.emdad.ir نسبت به حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت اقدام کنند.

برهان پناه اذعان کرد: طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح­هایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آنان از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا آنکه پدرشان در قید حیات است اما به دلیل بیماری قادر به تأمین معاش خانواده نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha