• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403010401262
  • خبرنگار : 50630

رئیس میراث فرهنگی:

سوادکوه مهیای استقبال از مسافران نوروزی است

سوادکوه مهیای استقبال از مسافران نوروزی است

ایسنا/مازندران رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه گفت: بیش از ۴۰۰ اقامتگاه رسمی مانند مهمانسرا، متل، بوم‌گردی‌ها و سایر اماکن و صدها اسکان غیر رسمی در شهرستان سوادکوه، آماده ارائه خدمات به مسافران است.

شهرستان زیبای سوادکوه که با استان‌های تهران و سمنان هم مرز است، برای گردشگران و مسافران از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

سوادکوه هم مقصد گردشگری به حساب می‌آید و هم مسیر عبور گردشگران برای رسیدن به سواحل خزر و حرکت در طریق الرضا (ع) .

سوادکوه مهیای استقبال از مسافران نوروزی است

کوهستان، جنگل، روستاهای بکر، ییلاقات، آثار باستانی، صنایع دستی، غذاهای محلی، آداب و رسوم مختلف و متنوع و خلاصه هر فرصتی که امکان جذب گردشگر را داشته باشد، در سوادکوه وجود دارد.

«مرتضی قربانی» رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه با اشاره به ورود بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر به شهرستان در دو روز ابتدای سال،  در خصوص آمادگی سوادکوه برای مسافرت‌های نوروزی به خبرنگار ایسنا گفت: بیش از ۴۰۰ اقامتگاه  رسمی مانند مهمانسرا، متل، بوم‌گردی‌ها و سایر اماکن و صدها اسکان غیر رسمی در شهرستان سوادکوه، آماده ارائه خدمات به مسافران است.

سوادکوه مهیای استقبال از مسافران نوروزی است

قربانی افزود: همچنین با همکاری و تعامل آموزش و پرورش، ۶ مدرسه نیز برای اسکان مسافران درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین زائرسراهای بقاع متبرکه و امامزادهای شهرستان هم از ظرفیت‌های شب مانی و استقرار مسافران نوروزی هستند که همزمان با ماه مبارک رمضان، به مسافران خدمات خواهند داد.

سوادکوه مهیای استقبال از مسافران نوروزی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه اظهار کرد: بخاطر همزمانی ماه رمضان و عید نوروز، در تفرجگاه‌های شهرستان، محافل انس با قرآن برگزار می‌شود. تفرجگاه دریاچه شورمست، پارک‌های جنگلی جوارم و آزادمهر از جمله مناطقی هستند که بعد از افطار، محافل قرآنی را برپا می‌کنند.

سوادکوه مهیای استقبال از مسافران نوروزی است

قربانی با اشاره به برگزاری نوروزگاه و نمایشگاه‌های صنایع دستی بیان کرد: نوروزگاه سوادکوه با ۱۶غرفه پذیرای مسافران و هم استانی‌ها برای ارائه تولیدات و دست ساخته‌های هنری صنعتگران منطقه است و هر روز تا ساعت ۲۱ میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان است. وی افزود: همچنین نمایشگاه صنایع دستی در آلاشت بعنوان شهر ملی جاجیم و چندین غرفه ارائه محصولات هنری در جای جای شهرستان، ظرفیت مهمی برای معرفی و شناساندن فرهنگ غنی شهرستان سوادکوه به گردشگران نوروزی است.

سوادکوه مهیای استقبال از مسافران نوروزی است

رئیس میراث فرهنگی سوادکوه اضافه کرد: برای اولین بار اپلیکیشن معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تهیه شد و به محض ورود مسافران به ورودی شهرستان، لینک آن برای استفاده گردشگران به تلفن همراه آنان ارسال می‌شود. در این برنامه موبایلی، نقاط گردشگری، غذاها، صنایع دستی، اماکن مذهبی و تاریخی، پارک‌ها، شماره‌های امداد و نجات، وضعیت راه‌ها و غیره به گردشگران معرفی می‌شود.

سوادکوه مهیای استقبال از مسافران نوروزی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha