• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403010401281
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

بیماران تالاسمی سیستان وبلوچستان نیازمند اهدای خون

بیماران تالاسمی سیستان وبلوچستان نیازمند اهدای خون

ایسنا/سیستان و بلوچستان مسئول واحد اهدا کنندگان سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با شروع تعطیلات سال نو و همزمانی ماه مبارک رمضان، نیاز به اهدا خون در این روزها بیشتر احساس می‌شود.

زهرا خسروی در گفت وگو با ایسنا افزود: آمار بالای بیماران تالاسمی در استان و نیاز بالای مصرف خون در استان نیاز بیشتر به اهدای خون را می‌طلبد.

خسروی گفت‌: درحالیکه مصرف روزانه خون در استان ۴۵۰ واحد است هم اکنون میزان مراجعات به نصف کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: مراکز خون گیری سازمان انتقال خون در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار تا ساعت ۱۰ شب آماده ارائه خدمات لازم به هم استانی‌ها می‌باشد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به کمبود فرآورده‌های خونی از تمامی شهروندان خواست تا با اهدای خون خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

ابوالحسن صفدری افزود: به دلیل ایام نوروز و ماه مبارک رمضان؛ از تعداد مراجعه اهداکنندگان خون کاسته شده و همین امر باعث کاهش ذخایر خون در استان شده و در حال حاضر نیاز به همراهی و همدلی بیشتر مردم استان داریم.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه بیان کرد: علاوه بر اهداکنندگان بومی از ۱۲ استان دیگر این فرآورده تأمین می‌شود و در حال حاضر نیازمند به تمام گروه‌های خونی هستیم و همه پایگاه‌های انتقال خون استان آماده ارائه خدمت به اهداکنندگان خون هستند.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان بیماران تالاسمی کشور در سیستان و بلوچستان متولد می‌شوند، افزود: هم‌اینک بیش از سه هزار بیمار استان نیازمند خون مستمر هستند.

صفدری گفت: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان از جمله بالاترین آمار بیماران تالاسمی کشور و همچنین آمار بالای تصادفات جاده‌ای، بیماران زنان و زایمان و بیماران هموفیلی و دیالیزی و مراکز درمانی مصرف خون و فرآورده‌های آن در استان بالاست بنابراین درخواست می‌شود مردم استان در زمینه اهدای خون یاری‌گر سازمان باشند.

صفدری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده، ادامه داد: هم‌اینک مهمترین چالش سازمان انتقال خون استان نبود تعداد مکفی اهدا کننده جهت تهیه خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای نیازمندان به خون است.

همچنین طوایف بزرگ زاهدان پس از اعلام کمبود ذخایر خونی در استان با اعلام آمادگی و طبق برنامه ریزی انجام شده در مرکز اهدای خون زاهدان حضور پیدا کردند و یاری رسان ما برای تامین خون مورد نیاز بیماران استان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha