• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403010401283
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سراوان با ۲۸۶ اثر تاریخی آماده استقبال از مهمانان نوروزی

سراوان با ۲۸۶ اثر تاریخی آماده استقبال از مهمانان نوروزی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: سراوان با ۲۸۶ اثر تاریخی، پنج روستای هدف گردشگری و سه موزه آماده استقبال از مهمانان است.

محمدهادی طهرانی‌مقدم در گفت وگو با ایسنا افزود: از جمله شهرهایی که جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی فراوانی دارد، اما کمتر به آن پرداخته شده، سراوان است.

وی بیان کرد: مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان زبانزد خاص و عام است، مردم سراوان نیز از این جمله مستثنی نیستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان همچنین از برگزاری ۴۳ جشنواره نوروزی ویژه مسافران و گردشگران در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن عید نوروز و افزایش سفرها به سیستان و بلوچستان و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های مختلفی در این ایام تدارک دیده شده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این ایام ۲۶ جشنواره در قالب شب‌های فرهنگی در ۲۶ شهرستان برگزار می‌شود که با رعایت‌شان و حرمت ماه رمضان و توجه به نیاز مردم و مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های محوری این ایام برگزاری هشت نوروزگاه در اماکن پرتردد و گردشگر پذیر استان از جمله موزه زاهدان و هفت پایگاه ملی و جهانی میراث‌فرهنگی در استان است که در این نوروزگاه‌ها ضمن تشریح آیین و سنت‌های بومی مردم هر منطقه و استان، نسبت به اجرای برنامه‌های شاد، متنوع و اجرای موسیقی زنده محلی اقدام می‌شود تا شور و نشاط اجتماعی را به مسافران و ساکنان هدیه دهیم.

به گفته وی با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان مهد آثار و صنایع‌دستی منحصر به فرد و خاص است و همواره علاقه‌مندان خاص خود را دارد، برپایی ۲۸ نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی با ۱۹۱ غرفه و حضور صنعتگران در نقاط مختلف استان را در ایام نوروز شاهد خواهیم بود.

طهرانی‌مقدم گفت: در کنار تمامی ورودی‌های شهرستان نیز پایگاه‌های امداد و نجات، اورژانس و هلال احمر برپاست و بروشورهای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری و بهداشتی و درمانی به مسافران نوروزی اهدا می‌شود و ستاد هماهنگی خدمات سفر در همه شهرستان‌های استان دایر و فعالیت شبانه‌روزی خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha