• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403010401304
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

۱۷۱۹ کلاس درس به همت خیران در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

۱۷۱۹ کلاس درس به همت خیران در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه به همت خیران در شمال سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

حمیدرضا خان محمدی امروز شنبه در مراسم افتتاح ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در زابل اظهار کرد: این آموزشگاه‌های ۱۲ کلاسه هر کدام با زیربنای یک‌هزار و ۲۸۵ مترمربع در سه طبقه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی خیر مدرسه‌ساز حاج غلامحسین مطهری به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: در سال گذشته حدود سه هزار مدرسه در کشور ساخته شده که یک اتفاق بی‌نظیر بوده و همچنین هدف‌گذاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال ۱۴۰۳ برای ساخت حدود سه هزار و ۳۰۰ مدرسه با ۱۵ هزار کلاس درس و زیربنای بیش از ۲ میلیون متر مربع هست که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، هم اینک یک‌هزار و ۷۱۹ کلاس درس به همت خیران در این استان در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها در آینده نزدیک شاهد بهبود سرانه فضای آموزشی این خطه خواهیم بود.

میثم لکزایی افزود: از مجموع مدارس در حال ساخت در سیستان و بلوچستان ۱۷۱ پروژه دولتی در قالب ۷۷۵ کلاس درس، ۱۰۹ پروژه مشارکتی در قالب ۶۰۲ کلاس درس و ۹۰ پروژه مردمی در قالب ۳۴۲ کلاس درس است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ردیف طرح محرومیت زدایی و آغاز پروژه های آموزشی از این محل سال گذشته از اقدامات دولت سیزدهم برای عدالت آموزشی در استان بوده گفت: از ماه گذشته با توجه به پیشرفت مطلوب این پروژه ها در استان، در حال حاضر شاهد افتتاح این پروژه ها هستیم و تمام تلاش مجموعه نوسازی مدارس نیز این است که این پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزایش ۵۵ درصدی تحویل کلاس درس در دولت سیزدهم و کسب رتبه اول در کلاس و پروژه تحویلی در دولت مردمی، ساماندهی یک صد کلاس درس کانکسی در یک سال گذشته و افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی حوزه آموزش را از دیگر توجهات دولت به آموزش و پرورش این خطه عنوان کرد.

وی تاکید کرد: کمک خیران در سالجاری رشد قابل توجهی داشت بطوریکه در مجموع سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این مجموعه کمک شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha