• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403010401574
  • خبرنگار : 50469

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعلام کرد:

مراجعه بیش از ۴۲ هزار نفر به مراکز اورژانس از ابتدای تعطیلات نوروز در ایلام

مراجعه بیش از ۴۲ هزار نفر به مراکز اورژانس از ابتدای تعطیلات نوروز در ایلام

ایسنا/ایلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی امسال ۴۲ هزار و ۱۲۱ نفر به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، دکتر «هدایت حیدری‌زاده» اظهار کرد: از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۹۰ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند و همچنین ۳ هزار و ۱۱۶ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۸۷۴ نفر در بخش‌ اورژانس، ۸۹۷ نفر در بخش‌های عمومی و ۳۴۵ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند و همچنین ۲۹۳ مورد عمل جراحی در بیمارستان‌ها انجام شد.

وی بیان کرد: بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نیستند بلکه با توجه به استقرار پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که در حین سفر دچار عارضه ‌شوند، برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد نیاز به پایگاه‌های اورژانس مراجعه می‌کنند که تا امروز ۳ هزار و ۸۳۸ تماس با این مراکز گرفته شده و ۷۴۱ اعزام آمبولانس‌ صورت پذیرفته است.
حیدری‌زاده ادامه داد: در این ایام، تعداد مصدومان ترافیکی ۱۸۳ نفر و مصدومان غیرترافیکی ۶۵۹ نفر بوده‌اند که از این تعداد ۵۶۹ مورد اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است.
سرپرست دانشگاه با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد:  تاکنون ۲ هزار و ۷۱۵ مورد بازدید از مراکز و مجموعه‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های اسکان، پذیرایی و سایر مراکز در سراسر استان انجام شده و حدود ۱۱۹۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم سازی شده و ۱۰ مرکز متخلف پلمب و صاحبان این مراکز به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

حیدری‌زاده در خصوص خدمات دارویی ارائه شده در ایام نوروز، گفت: ۳۸ هزار و ۶۹۴ مورد تعداد نسخ سرپایی، ۳ هزار و ۵۳۴ مورد نسخ بستری بوده و ۶۰ مورد نظارت و بازرسی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha