• یکشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403010501890
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد

محکومیت واحدهای متخلف اقتصادی/ تشکیل ۷۳۷ پرونده تخلف ویژه نوروز در گیلان

 محکومیت واحدهای متخلف اقتصادی/ تشکیل ۷۳۷ پرونده تخلف ویژه نوروز در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان، با بیان اینکه از ۱۵ اسفندماه تاکنون ۲۵۲ اکیپ گشت حدود ۲۶۶۸ مورد بازرسی نوروزی را انجام داده اند، عنوان کرد: از این تعداد بازرسی، برای ۷۳۷ واحد، پرونده تخلف تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی استان وصول شد.

مرتضی امینی امروز، ۵ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان گیلان ویژه ماه رمضان و عید نوروز در دو مرحله اجرایی می شود، اظهار کرد: مرحله اول در قالب طرح «ضیافت» از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ به پایان رسید.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم این طرح از اول لغایت ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، افزود: تمرکز مرحله دوم بر سفرهای نوروزی و مراکز اسکان و پذیرایی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان، این دستگاه را مرجع قضایی رسیدگی به تخلفات اقتصادی دانست و افزود: تعزیرات حکومتی در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا با تخلفات اقتصادی برخورد می کند.

امینی با بیان اینکه کلیه دستگاه ها و مراجع کاشف و ضابط از جمله جهاد کشاورزی و صمت پرونده های تخلف اقتصادی را به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند، گفت: اگرچه تعزیرات حکومتی مرجع قضایی رسیدگی به تخلفات است، اما در قالب گشت های مشترک به سایر دستگاه ها کمک می کنیم.

وی ادامه داد: روزانه پنج اکیپ گشت مشترک در مرکز استان فعال بوده و نظارت و بازرسی در حوزه کالاهای اساسی را انجام می دهد؛ همچنین ۱۲ اکیپ در سطح شهرستان ها فعال هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه با کمک دستگاه های کاشف و ناظر همچون استاندارد و جهاد کشاورزی و صمت و پلیس امنیت اقتصادی از ۱۵ اسفندماه تاکنون ۲۵۲ اکیپ گشت، حدود ۲۶۶۸ مورد بازرسی را انجام داده اند، عنوان کرد: از این تعداد بازرسی، برای ۷۳۷ واحد پرونده تخلف تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی استان وصول شد؛ میزان محکومیت متخلفین نیز معادل ۴۹ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۵۰ ریال است.

وی با اشاره به استمرار گشت‌های مشترک تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: سامانه‌ ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم بوده و شکایات را ثبت می کند؛ پس از مراجعه و بازرسی و احراز تخلف، نسبت به تشکیل پرونده اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha