• یکشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403010501978
  • خبرنگار : 71145

مخالفت قاطع السیسی و گوترش با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه

مخالفت قاطع السیسی و گوترش با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: چندین موضوع اساسی را با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مصر در میان گذاشتم و برای پیگیری آنچه در خاورمیانه و سودان اتفاق می‌افتد صحبت کردیم. ”

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل همچنین در جریان سخنرانی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر افزود: زمانی که در رود نیل مشغول صرف صبحانه بودم ناراحت بودم و متوجه شدم که شاید بسیاری از شهروندان غزه نتوانند صبحانه مناسب بخورند.

به نقل از الجزیره، دبیرکل سازمان ملل متحد توضیح داد: من به گذرگاه رفح رسیدم تا وضعیت اسفناکی را که مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند و در تلاش برای دستیابی به آتش‌بس هستند مشخص کنم.

آنتونیو گوترش خواستار «ضرورت آتش‌بس فوری در نوار غزه به دلایل بشردوستانه و آزادی همه بازداشت‌شدگان» شد.

وی در بیانیه‌ای تاکید کرد: «وحشت و گرسنگی مردم غزه را تحت تعقیب قرار داده است... و هر حمله دیگری اوضاع را بدتر خواهد کرد... زمان آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه و آزادی فوری همه اسیران فرا رسیده است.»

دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: تنها راه انتقال کمک به غزه از طریق زمینی است. بسیاری از کارکنان آنروا در نوار غزه کشته شده‌اند. ما سخت کار می‌کنیم تا حمایت مستمر از آنروا را تضمین کنیم. در شورای امنیت اختلافات ژئوپلیتیکی داریم که مانع از تصمیم گیری‌های معنادار آن می‌شود.

وی درباره اتهامات صهیونیست‌ها نیز تاکید کرد:‌ اتهامات اسرائیل علیه ما تاثیری بر کار ما ندارد و ما علیه کسی نیستیم بلکه بر اساس ارزش‌ها و اصول کار می‌کنیم.

در این دیدار سامح شکری نیز تاکید کرد ادامه اقدامات خصمانه و نظامی در غزه منجر به مشکلات بیشتر برای فلسطینی‌ها می‌شود که قابل قبول نیست.

وی افزود: وضعیت کنونی اقتضا می‌کند درگیری به سمت تحقق هدف نهایی یعنی تشکیل کشور فلسطین پایان یابد.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و آنتونیو گوترش بر مخالفت قاطع خود با کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه تاکید کردند.

طبق بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری مصر، السیسی و گوترش نسبت به هرگونه عملات نظامی در رفح هشدار دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha