• یکشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403010502033
  • خبرنگار : 50492

مدیرکل صمت استان خبر داد

رشد ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی خراسان رضوی

رشد ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۵۹۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شد که رشدی ۴۹ درصدی در تعداد و رشد ۱۰۰ درصدی در میزان سرمایه‌گذاری داشته است.

امیررضا رجبی امروز (پنجم فروردین‌ ماه) در آیین نمادین آغاز فعالیت واحدهای تولیدی خراسان رضوی، اظهار کرد: پیام این آیین این است که روز کاری از امروز آغاز خواهد شد، چراکه امسال، سال جهش تولید با مشارکت مردم است و ما به‌عنوان بخشی از حوزه تولید وظیفه داریم تمام توان‌مان را به کار بگیریم تا فرمایش مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برسانیم.

وی بیان کرد: در موضوع جوازهای تاسیس که نمایی از جذب سرمایه‌گذاری است، ۱۷۹۵ جواز تاسیس سال گذشته در استان صادر شد و ۲۶۹ جواز اولویت‌دار بود. تعداد جوازهای تاسیس صنعتی صادرشده در استان ۳۰ درصد و اشتغال و سرمایه‌گذاری آن‌ها ۴۲ درصد رشد داشته است.

رجبی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ حمایت از واحدهای تولیدی موجود با تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه پیدا کرد و تقریبا ۱۶۲ جلسه تشکیل شد. حاصل این جلسات ۱۲۰۹ مصوبه بود که بیش از ۸۵ درصد مصوبات اجرا شد وبقیه در دست اجراست.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه دولت سیزدهم احیای واحدهای راکد است، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۹ واحد راکد یعنی واحدهای تولیدی فعالی که در گذشته پروانه بهره‌برداری داشتند و سپس تولید آن‌ها متوقف شد، در استان شناسایی شدند. از این میان ۱۴۹ پروانه بهره‌برداری واحدهایی که امکان تولید نداشتند در استان تعلیق شدند و بقیه واحدها راه‌اندازی شدند و به چرخه تولید بازگشتند که ۱۶۵۴ شغل از این مسیر دوباره ایجاد و ۲۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احیا شد.

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته ۶۳ مجوز تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی استان صادر شد. همچنین خراسان رضوی در صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی دانش‌بنیان ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رجبی ادامه داد: در حوزه معدن ۷۰ پروانه بهره‌برداری در سال گذشته صادر شد که رشدی ۱۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت. سال گذشته در استان ۱۸۳ فقره پروانه اکتشاف و ۵۳ گواهی کشف صادر شد. در حوزه فرآوری صنایع معدنی نیز اتفاق خوبی افتاد. سال گذشته خراسان رضوی حدود ۲۶ درصد رشد تولید فولاد خام داشت.

وی افزود: در دریافت حقوق دولتی معادن رشد خوبی داشته و ۲۰ درصد افزایش داشتیم. همچنین ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن که باید به استان تخصیص داده شود، برگشت. دریافتی حقوق دولتی معادن استان در ۲.۵ سال گذشته ۷.۵ برابر مدت مشابه دولت گذشته بود و این رقم حدود ۱۳ همت بوده است.

مدیرکل صمت استان با اشاره به انجام پویش مدیریت مردمی مصرف گاز در خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس آمار شرکت گاز در استان روزانه بیش از یک میلیون مترمکعب کاهش مصرف گاز داشتیم که این میزان به صنعت تخصیص داده شد.

رجبی افزود: صادرات خراسان رضوی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد و بیش از ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha