• یکشنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403010502051
  • خبرنگار : 50026

از ۲۴ اسفند تا پایان ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳؛

افزایش یک درصدی ترافیک در جاده‌های استان خراسان جنوبی

افزایش یک درصدی ترافیک در جاده‌های استان خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی با توجه قرارگیری ماه مبارک رمضان در ایام نوروز ۱۴۰۳ از افزایش ۱ درصدی ترافیک جاده‌ای استان طی ده روز اول طرح نوروزی راهداری خبر داد.

با شروع طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ترددهای ثبت‌شده توسط ۸۰ دستگاه ترددشماری استان ۲ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۶۴۰ تردد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد افزایش یک درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی استان بوده‌ایم.

از این تعداد ۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۸۶ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد ۴۵۰ هزار و ۵۵۴ تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق داشته است.

جلال زاده یادآور شد: در مدت‌زمان مذکور تعداد ۲۷۰ هزار وسیله نقلیه وارد استان و ۲۷۱ هزار وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند.

همچنین از ابتدای طرح نوروزی، تردد بین استانی از محورهای استان خراسان جنوبی نسبت به بازه مشابه طرح نوروزی سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است؛ و بیشترین تردد استان در محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه و قاین – گناباد و فردوس_بجستان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: طی این مدت ۳ هزار و ۹ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان صورت گرفته و پاسخ داده شده است.

جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به‌صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی در طول راه‌های استان هستند، ادامه داد: از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود جهت حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودروهای شخصی را رعایت فرمایند و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد نمایند. همچنین قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha