• دوشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403010602201
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه:

ایام نوروز هوای منابع طبیعی را داشته باشید

ایام نوروز هوای منابع طبیعی را داشته باشید

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از مردم خواست در این ایام نوروز بیشتر هوای منابع طبیعی را داشته باشند.

انشاءالله کولانی در گفت و گو با ایسنا، با تأکید بر اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، اظهار کرد: تنها راه برای حفاظت از منابع طبیعی جلب مشارکت مردم است، چون منابع طبیعی با نیروهای اندکی که دارد، نمی‌تواند به خوبی کار حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به این احساس برسند که نباید نسبت به منابع طبیعی بی‌تفاوت باشند، گفت: باید کاری کنیم که اگر نیروهای منابع طبیعی هم نبودند، مردم خودشان از منابع طبیعی حفاظت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام مردم باید همیار طبیعت باشند، گفت: با همیاری و همکاری همگانی می‌توانیم خسارت به عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به حداقل برسانیم.

کولانی با بیان اینکه برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان نیازمند همکاری تمامی اقشار  هستیم، تاکید کرد: انتظار داریم در این ایام نوروز همه مردم خود را همیار طبیعت دانسته و بیشتر هوای منابع طبیعی را داشته باشند و برای حفاظت از منابع طبیعی فعال باشند.

کولانی در ادامه با اشاره به آماده‌باش گشت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان، افزود: در ایام نوروز بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی استان به صورت شیفت بندی در عرصه‌های منابع طبیعی استان حضور خواهند داشت.

وی گفت: با متخلفینی که بخواهند به عرصه‌های منابع طبیعی آسیب وارد کنند، برخورد جدی می شود.

کولانی در ادامه مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه را یک میلیون و ۶۱۶ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۵۲۸ هزار هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha