• دوشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403010602461
  • خبرنگار : 50663

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم:

ساماندهی به بازار بورس یک راهکار برای مردمی‌سازی اقتصاد است

ساماندهی به بازار بورس یک راهکار برای مردمی‌سازی اقتصاد است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم گفت: یکی از راهکارها برای تحقق شعار سال می‌تواند فعال کردن بورس باشد؛ بدین منظور باید بورس را از سیاست‌های ناکارآمد جدا کنیم‌.

احسان عظیمی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و همچنین تاکیدات پیشین رهبر انقلاب بر مردمی‌سازی اقتصاد، اظهار کرد: اصلی در قانون اساسی تحت عنوان اصل ۴۴ داریم که تاکید دارد بر خصوصی‌سازی بسیاری از حوزه‌هایی که دولت در آن تصدی‌گری می‌کند. طبق این اصل و سیاست‌های ابلاغی رهبری، به‌جز بخشی از صنایع مادر که باید احاطه دولت بر آن‌ها باشد، بسیاری از دیگر صنایع اصلی و زیربنایی باید به بخش خصوصی واگذار شود. مجموعه‌های خصوصی مردم و افرادی که به لحاظ مادی توانمند هستند، به اقتصاد و تولید ورود پیدا کنند و عرصه صنعت و فناوری را به‌ دست بگیرند.

وی با بیان اینکه برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گام‌هایی برداشته شده اما کامل نیست، افزود: رهبر انقلاب در دیدارهای اخیر خود از تولیدات داخلی، ضمن اینکه تولید داخل را اعجاب‌آور دانستند، اما تاکید داشتند واگذاری بخش‌های مهم به مردم و خصوصی‌سازی اقتصاد به‌طور کامل انجام نشده است. برخی قسمت‌ها ما واگذاری را به صورت خصولتی داریم، یعنی دولت بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی را مجددا به خود واگذار و اعلام می‌کند که خصوصی‌سازی صورت گرفته، اما می‌بینیم که بدنه‌ای وابسته به دولت آن‌ را تحویل گرفته است.

نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم تاکید کرد: اگر اصل ۴۴ قانون اساسی به معنای واقعی کلمه اجرا شود و مجلس نظارت کافی بر اجرای آن داشته باشد، مردمی‌سازی اقتصاد محقق خواهد شد.

عظیمی‌راد با تاکید بر لزوم کوچک‌سازی دولت، گفت: یعنی دولت اندازه خود را متعادل کند که به معنای واگذاری بسیاری از بخش‌های دولتی به بخش خصوصی است که سبب ورود مردم به عرصه کار، فناوری و اقتصاد می‌شود و به جهش تولید و مشارکت مردم کمک خواهد کرد. رهبری تاکید دارند که در حوزه افزایش مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف، مجلس به وظیفه نظارتی و تقنینی خود عمل کند و دولت نیز در زمینه اجرا، کار خود را بی‌نقص انجام دهد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ناظر بر اصل ۴۴ است، ادامه داد: تاکید بنده بر این است که اگر ما سیاست‌های مقاومتی را که بخشی از آن ناظر به مردمی‌سازی اقتصاد است به درستی اجرا کنیم و همچنین در حوزه اجرای اصل ۴۴، مجلس و دولت وظیفه خود را به درستی انجام دهند، شعار سال تحقق می‌یابد که سبب گره‌گشایی خیلی از مسائل از جمله تولید، اشتغال‌زایی و غیره می‌شود. مجلس باید قوانین لازم برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تصویب و دولت را ملزم به اجرای آن‌ها کند.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم با تأکید بر لزوم تسهیل خصوصی‌سازی، بیان کرد: ورود بخش خصوصی به اقتصاد در حقیقت به معنای ورود بخش زیادی از مردم به این‌ حوزه می‌باشد و زمینه‌ای است برای اینکه مردم نقدینگی در اختیار خود را وارد عرصه تولید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha