• دوشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403010602486
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد

اعطای مجوز کاشت حلزون به ۱۳۷ مددجوی بهزیستی در زنجان طی سال گذشته

اعطای مجوز کاشت حلزون به ۱۳۷ مددجوی بهزیستی در زنجان طی سال گذشته

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در سال گذشته با اجرای برنامه غربالگری شنوایی، نزدیک به ۱۱ هزار کودک غربال شده‌ و ۱۳۷ مددجو نیز کمک هزینه کاشت حلزون دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، روح‌اله خدابنده‌لو با بیان اینکه ۸ پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال تحت نظارت بهزیستی با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی و ارتقاء سطح سلامت شنوایی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: توصیه می‌شود خانواده‌ها به سلامت شنوایی نوزادان توجه بیشتری نشان دهند، چرا که اختلالات شنوایی نوزادان حتما باید قبل از ۳ ماهگی تشخیص داده شده و مراحل درمانی تا قبل از رسیدن به ۶ ماهگی انجام شود.

وی عنوان کرد: آزمون‌های غربالگری برای نوزادان به صورت انجام تست OAE برای کلیه نوزادان متولد شده وانجام تست AABR برای کودکان ارجاعی و دارای عوامل خطر و برای کودکان ۳ تا ۵ سال با دستگاه‌های ادیومتری و تیمپانومتری انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به فعالیت اولین مرکز توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در استان اشاره کرد و گفت: خدمات گفتار درمانی، شنوایی‌شناسی، روانشناسی، مربی آموزشی و هنری و ورزشی برای کودکان بدو تولد تا ۱۰ سال در این مرکز ارائه می‌شود و دیگر نیازی نیست خانواده‌ها جهت آموزش کودک ناشنوای خود به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در این مرکز کودک دارای اختلال شنوایی از نظر سطح شنیداری، میزان افت شنوایی، سطح زبان بیانی و درکی و اختلالات تلفظی ارزیابی می‌شود و برای هر کودک برنامه درمانی اختصاصی تهیه و تدوین شده و مربی‌های آموزشی بر اساس برنامه اختصاصی با کودک تمرین می‌کنند.

خدابنده‌لو یادآور شد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرد دارای معلولیت شنوایی و بیش از ۸۰۰ فرد دارای اختلالات گفتاری، تحت پوشش بهزیستی هستند و دو کانون ناشنوایان در شهرستان‌های زنجان و ابهر نیز با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به افراد دارای معلولیت شنوایی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha