• سه‌شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403010702989
  • منبع : بوشهر

تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر

تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با ارائه توصیه‌هایی در راستای گردشگری دریایی ایمن، خواستار عدم استفاده گردشگران نوروزی از قایق‌های غیرمجاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب روز سه‌شنبه در بازدید از پایانه مسافربری شهید حقگو افزود: در شهر بوشهر اکنون ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری (روبروی ساختمان شورای شهر) فعالیت دارند. 

وی بیان کرد: این قایق‌ها علاوه بر داشتن تایید بازرسی فنی و ایمنی دارای لوگوی شهرداری، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه نجات، حلقه نجات و جعبه کمک‌های اولیه بوده و بصورت مستمر تحت نظارت بازرسان قرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افرادسودجو تصریح کرد: گردشگران در گرفتن خدمات دریایی از قایق‌های بدون مجوز و مکان های غیر مجاز اجتناب کنند.

شکیبی نسب ادامه داد: قایق‌های غیر مجاز فاقد پوشش بیمه‌ای بوده و استفاده از آنها عواقب ناگواری در پی داشته و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضایی شود.

وی تاکید کرد: گردشگران به طور حتم باید در قایق جلیقه نجات بر تن داشته و در صورت اقدام مالکان به سوار کردن افرادی بیش از ظرفیت قایق، مخاطرات آن را متذکر شوند.

شکیبی نسب اضافه کرد: رعایت تمام نکات ایمنی در زمینه گردشگری دریایی و همکاری با مسئولین بدون شک سفری خاطره انگیز و دور از هر حادثه را رقم می‌زند.

وی یادآور شد: دریانوردان و بویژه گردشگران در صورت وقوع هر گونه حادثه باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی نجات دریایی تماس حاصل کنند.

شکیبی نسب افزود: برای ایام نوروز تاکنون مجوز فعالیت ۱۲ موتورلنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر صادر شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha