• سه‌شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403010703001
  • منبع : نمایندگی مازندران

سرپرست جهاد کشاورزی استان تشریح کرد

تعریف ۵ رویکرد جهاد کشاورزی مازندران برای تحقق شعار سال

تعریف ۵ رویکرد جهاد کشاورزی مازندران برای تحقق شعار سال

ایسنا/مازندران سرپرست جهاد کشاورزی مازندران گفت: کلیدواژه شعار سال در سال‌های اخیر، تولید است که بیشتر آن به جهاد کشاورزی مربوط می‌شود و رویکرد امسال آن با مشارکت مردم است.

بابک مومنی سه‌شنبه ۷ فروردین در جلسه شورای معاونین اظهار کرد: جهش تولید علاوه بر انجام تکالیف و ماموریت‌های متداول نیازمند کار دانش بنیان و استارتاپی است و همه برنامه‌های سازمان باید پیوست فرهنگی و مردمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در پروژه‌ها باید تعلق به مردم لحاظ شود و مردم پروژه‌ها را متعلق به خودشان بدانند، افزود: امسال ۵ راهبرد اساسی در سازمان خواهیم داشت که شامل توسعه پرورش دام سبک و سنگین و جهش در تولید گوشت قرمز، جهش در شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی، جهش در تولید محصول سالم با نگاه ویژه به برنج، جهش در تولید محصولات گلخانه‌ای و کم آب به ویژه در شرق مازندران و جهش در اقتصاد دریا پایه با تکیه بر توسعه پرورش ماهی در قفس و ماهیان خاویاری است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران  به اقدامات لازم برای دستیابی به این رویکردها اشاره کرد و گفت: برای اینکه به این اهداف دست پیدا کنیم لازم است علاوه بر توسعه سرمایه گذاری دستورالعمل ها به‌روز رسانی و اصلاح شود و تعاونی‌ها و اصناف کشاورزی توانمندسازی شده و بکارگیری شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی، توسعه پایانه‌های صادرات محصولات کشاورزی، بهره‌گیری از تجربه و دانش کشاورزان پیشرو و استفاده از داده‌ها و اطلاعات صحیح و دقیق از دیگر اقدامات لازم برای دستیابی به این اهداف است.

مومنی یادآور شد: مردم در صورتی در امور مشارکت خواهند داشت که برای آنها خلق ثروت و رشد سرمایه‌های خرد و کلان را به همراه داشته باشد.

وی بر ایجاد شهرک شیلاتی و ماهی در قفس همراه با واگذاری زمین در استان مازندران، تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در پروژه‌ها، زمان بندی برنامه‌های تحولی و ایجاد رضایت مردم همراه با تسهیل، تسریع و تکریم تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha