• سه‌شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403010703036
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود

استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: عقب افتادگی در حوزه مسکن داریم که امسال بایستی به هر نحوی جبرانش کنیم.

فرزاد مخلص الائمه، ۷ فروردین در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: تعهد ۶۱ هزار واحد مسکونی دولت قابل تحقق است و تاکنون بیش از ۵۵ هزار واحد را تامین زمین کردیم که می‌توانند وارد فاز پروانه و ساخت شوند. 

استاندار مرکزی با اشاره به آماده تحویل بودن بخشی از واحدها گفت: بایستی تمام دستگاه‌های مسئول، پروژه‌های مسکن استان را در اولویت قرار داده و سرعت دهند.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص ساخت مدرسه و مسجد نباید غفلت شود تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش جمعیت را در آینده نزدیک در شهرک‌های مسکونی جدید شاهد خواهیم بود باید ساخت مدرسه و مسجد در اولویت قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: دفتر فنی استانداری در کنار اداره‌کل نوسازی مدارس قرار گیرد و در حوزه مدرسه سازی، سازماندهی کاملی در سطح استان صورت گیرد. در پروژه ۸۱۰۰ واحدی، اداره‌کل اوقاف متولی ساخت یک باب مدرسه و یک باب مسجد شده و در پروژه مسکن شهید سلیمانی، مسجد در شرف ساخت است.

وی با بیان اینکه شهر امیرکبیر نگین توسعه شهرسازی استان مرکزی است اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان، پیش‌بینی و چاره اندیشی پیرامون تامین آب شهر جدید امیرکبیر داشته باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه متقاضیان پروژه مسکن شهید سلیمانی در حال انتخاب واحد هستند گفت: ما نسبت به دهک‌های پایین در این پروژه تمهید دیگری را اندیشیدیم تا بتوانند وجه خود را تکمیل کنند. به زودی ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد آماده تحویل خواهند بود و طبق جدول زمان بندی، واحدهای شهرک تحویل خواهند شد.

مخلص الائمه تصریح کرد: گره پروژه تعاونی مسکن یاس بازنشستگان فراجا در اسرع وقت باز شود و تسهیلات بانکی و مساعدت‌های لازم برای این پروژه انجام شود و در اولویت‌های رسیدگی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: بانک‌ها بایستی تا پایان ماه مبارک رمضان نسبت به تامین مالی پیمانکاران آماده کار اقدام کنند.

علی عسگری، مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی نیز اظهار کرد: از محل اعتبارات تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، ۸ هزار سهمیه به بانک‌ها اختصاص یافته که ۴۰۲۳ مورد به بانک‌ها معرفی شدند و ۱۲۷۰ مورد معادل ۱۶ درصد سهمیه ابلاغی، قرارداد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی منعقد شده است.

وی افزود: مجموع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن استان مرکزی ۳۴۰۴ مورد است.

سعید میرزایی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی نیز اظهار کرد: ۸ هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری در شهر جدید امیرکبیر تحویل متقاضیان خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha