• سه‌شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403010703235
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

قرآن در تخصیص بودجه باید عنوان مستقلی داشته باشد

قرآن در تخصیص بودجه باید عنوان مستقلی داشته باشد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شأن قرآن فرهنگی‌ترین شئون است و باید بیش از هر چیزی حفظ شود گفت: قرآن در حوزه تخصیص بودجه باید برای خودش نام و عنوان مستقلی داشته باشد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی سه شنبه ۷ فروردین در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان گلوگاه، اظهار کرد: سال جدید سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده و امیدواریم سال پربارتری نسبت به سال گذشته باشد.

وی با بیان اینکه وجود ۱۷ حافظ کل قرآن در شهرستان گلوگاه موجب افتخار است، افزود: بنده طرفدار صرف فعالیت قرآنی، توجه به امور و کمک قرآنی نیستم من عنوانی به نام نعزت قرآنی» می‌شناسم یعنی کمکی که عزت قرآن را در پی داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری در مازندران تصریح کرد: اینکه می‌گویند هر دستگاهی باید دو درصد بودجه فرهنگی خود را به قرآن اختصاص بدهد درست نیست چرا قرآن را در درون بحث فرهنگی می‌برید و خودش نباید نام، عنوان و سرفصل داشته باشد که برخلاف عزت است، چه اشکالی دارد که به همه دستگاه‌ها بگوئیم که این مقدار و درصد را به حوزه قرآنی خودمان اختصاص بدهیم، قرآن باید برای خودش نام و عنوان مستقلی داشته باشد.

قرآن در تخصیص بودجه باید عنوان مستقلی داشته باشد

آیت‌الله لائینی یادآور شد: همینطور وقتی وارد شهری می‌شویم فلان اندیشکده، کلاس‌های خصوصی و موارد دیگر از مکان‌های خوب و زیبایی برخوردار هستند را می‌بینیم، اما خانه‌های قرآنی قدیمی باشند، هر چیزی که برخلاف عزت قرآنی باشد را نباید بپذیریم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است، خیّرین و واقفین قرآنی را مدیریت و هدایت و شورای کمیته مالی پشتیبانی تشکیل شود و از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره‌مند شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اما حکومت باید برای ترویج قرآن پول و بودجه بگذارد، گفت: امیدواریم شان قرآن که فرهنگی‌ترین شئون است، بیش از هر چیزی حفظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha