• چهارشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403010803504
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رشد ۵۷ درصدی اهدای خون بانوان در سیستان و بلوچستان

رشد ۵۷ درصدی اهدای خون بانوان در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: پایگاه های انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان فعال است امسال تلاش می‌شود مردم روزه دار بتوانند بهتر در امر اهدای خون مشارکت داشته باشند و به همین دلیل پایگاه های استان با افزایش ساعت کاری در ماه مبارک رمضان در تمام طول روز فعال است همچنین در شب های ماه مبارک رمضان خدمات برای مردم بیشتر می‌شود و در طول ماه مبارک رمضان صبح ها مردم با مراجعه به مرکز اصلی می توانند اهدای خون داشته باشند.

ابوالحسن صفدری در گفت وگو با ایسنا- با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ با مجموع ۵۵ هزار و ۳۳۵ اهدای خون در سیستان و بلوچستان به پایان رسیده است تصریح کرد: در این سال ۷۰ هزار و ۴۲۱ مراجعه به مراکز خونگیری سطح استان داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد همچنین بانوان در سال ۱۴۰۲ مشارکت ۷.۱۴ درصدی داشته‌اند.

وی افزود: در هفته اول سال ۱۴۰۳ که با ماه مبارک رمضان مصادف شده بود، از مجموع یک‌هزار و ۹۴ مراجعه به مراکز خونگیری سیستان و بلوچستان، تعداد ۸۷۲ اهدای خون به ثبت رسیده که بیش از ۴۰درصد نسبت به هفته اول سال ۱۴۰۲ افزایش داشته همچنین بانوان در این مدت نسبت به سال گذشته مشارکت ۶.۱۹ درصدی داشته‌اند که با وجود درصد مشارکت کمتر، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۷ درصدی اهدای خون بانوان را شاهد هستیم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز همیشگی است و اهمیت اهدای خون و استمرار آن در تمام ایام سال احساس می‌شود خاطرنشان کرد: بیماران و مصرف کنندگان دائمی خون همواره به خون سالم و کافی نیازمند هستند به همین دلیل مردم می‌توانند انتقال خون را برای مهیا کردن این ماده حیاتی یاری کنید.

وی تصریح کرد: با فرا رسیدن سال جدید که مقارن با ماه مبارک رمضان نیز شده مراجعات مردم به مراکز خونگیری سیستان و بلوچستان بسیار کاهش یافته به طوریکه موجودی خون در محدوده بحرانی قرار گرفته و این امر ممکن است تامین خون بیماران بستری در بیمارستان‌ها، بویژه بیماران تالاسمی که باید بصورت مداوم و منظم خون دریافت کنند را در بعضی از گروه‌های خونی با مشکل مواجه کند.

صفدری ادامه داد: به این منظور برای جبران این کاهش ذخایر از تمامی مردم استان و حتی مسافران نوروزی که به سیستان و بلوچستان سفر کرده‌اند درخواست داریم برای اهدای خون به مراکز خونگیری سطح استان که تا ساعت ۲۲ فعال‌اند مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha