• چهارشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403010803548
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد:

بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان

بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از بازدید ۴۲۰ هزار و ۷۶۷ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و موزه‌های استان از نوروز امسال تاکنون خبر داد.

عطا حسن پور روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه گفت: این تعداد گردشگر و مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین جاری از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۶۳ هزار و ۹۳۰ نفر از موزه‌های استان و ۱۸۸ هزار و ۸۳۷ نفر از جاذبه‌های طبیعی لرستان بازدید کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: هم چنین ۷۹ هزار و ۷۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی استان و ۳۴ هزار و ۵۲ نفر از اماکن مذهبی استان بازدید داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اقامت و اسکان ۱۰۳ هزار و ۷۲۵ مسافر نوروزی در استان در مدت یاد شده اظهار کرد: از این تعداد مسافر نوروزی ۲۷ هزار و ۵۸۹ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، ۷۳ هزار و ۶۳۸ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و دو هزار و ۴۹۸ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان و اقامت داشته‌اند.

حسن پور تصریح کرد: از مجمع اسکان و اقامت یاد شده در استان، هشت هزار و ۴۳ نفر در هتل‌ها، ۵۷۷ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، سه هزار و ۶۴۴ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی و بیش از سه هزار نفر در مهمانپذیرهای استان اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: همچنین از مجموع آمار یاد شده، پنج هزار و ۱۱۱ نفر در زائرسراهای استان و یک هزار و ۱۳۶ نفر در طرح خانه مسافر لرستان اسکان یافته‌اند.

او با اشاره به نظارت روزانه بر مراکز بین راهی، اقامتی و رستوران‌های استان نیز افزود: همچنین در مدت یاد شده ۲۳۲ مورد بازدید نظارتی در استان انجام شده که در مجموع ۲۳ تذکر و یک مورد اخطار کتبی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در بازدیدهای نظارتی انجام شده، ۱۵۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۵۰ مورد بازدید نظارتی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha