• چهارشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403010803551
  • خبرنگار : 50046

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

امحای بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در خراسان شمالی

امحای بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از انجام چهار هزار و ۶۷۷ بازرسی بهداشتی نوروزی توسط بازرسان بهداشت محیط خبر داد و گفت: در جریان این بازرسی‌ها از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون، هفت هزار و ۲۶۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.

دکتر جواد شاهین‌فر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در این طرح، بازرسی از اماکن اقامتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری انجام و ۴۲۲ اخطاریه بهداشتی صادر شده است، افزود: تاکنون ۴۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و سه واحد نیز پلمب شدند.

وی عنوان کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه ۷۳۱ بازرسی از اماکن عمومی، ۶۹ بازرسی از اماکن اقامتی، ۵۰۵ بازرسی مشترک، ۱۷ بازرسی از پایانه های مسافربری و ۲ هزار و ۸۷۷ بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده اند.

دکتر شاهین فر بیان کرد: در این مدت به طور متوسط ۱۱۴ بازرس در روز در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۲۴ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد هزار و ۴۰۱ مورد سنجش صورت گرفته و تعداد ۶۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام و بیش از هفت هزار کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف کذشته معدوم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha