• جمعه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403011004330
  • خبرنگار : 50532

رئیس اداره هواشناسی آستارا:

بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت

بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت

ایسنا/گیلان رئیس اداره هواشناسی آستارا، گفت: سال ۱۴۰۲ در شهرستان مرزی آستارا مجموعاً ۱۶۹۷٫۳ میلیمتر باران باریده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

فردین فرتوت نیا روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شاخص‌های آب و هوایی سال ۱۴۰۲ در ایستگاه سینوپتیک هواشناسی شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: مجموع ساعت‌های آفتابی این شهرستان در ۱۲ ماهه سال قبل، ۲۰۰۹٫۶ ساعت بود که این میزان ساعت آفتابی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت

وی مجموع تبخیری سالانه سال ۱۴۰۲ را ۱۱۱۱٫۱ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه تبخیر سالانه ۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

رئیس اداره هواشناسی آستارا با بیان این‌که مجموع تعداد روزهای بارشی سال ۱۴۰۲ شامل باران، برف و تگرگ ۱۲۳ روز بود، افزود: بیشترین بارش ماهیانه شهرستان آستارا در سال ۱۴۰۲ مربوط به شهریور ماه و به میزان ۴۸۳.۸ میلی‌متر است که در طول دوره آماری بیشترین مجموع بارش در این ماه بود که یک رکورد محسوب می شود.

وی حداکثر بارش ۲۴ ساعته در آستارا را یک رکورد جالب ۲۱۷٫۸ میلی‌متری و در تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام و خاطرنشان کرد: در ۲۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ بین ساعات ۳.۳۰ تا ۶.۳۰ صبح و در یک بارش سه ساعته ۱۳۰٫۶ میلی‌متر باران باریده است که یک رکورد می‌باشد.

فرتوت نیا با اشاره به اینکه حداکثر دمای مطلق شهرستان آستارا در سال گذشته، رکورد جدید ۳۷.۶ درجه سانتیگراد و در تاریخ ۱۹ تیر ماه بود و پیش از این چنین دمای بالایی ثبت نشده بود، گفت: میانگین دمای شهرستان آستارا در سال گذشته، ۱۷.۳ درجه سانتیگراد بود.

رئیس اداره هواشناسی آستارا، افزود: در سال ۱۴۰۲ شاهد رکوردهای جدید در پارامترهای جوی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha