• جمعه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403011004335
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه: 

۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان یافتند

۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان یافتند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان طی ایام نوروز خبر داد. 

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اسکان مسافران نوروزی در کرمانشاه، اظهار کرد: در این راستا مراکز اقامتی رسمی همچون هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها و مراکز اقامتی غیررسمی مانند کمپ های شهرداری در پارک ها و کلاس های درس مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: برای روزهای بارانی نیز به منظور اسکان میهمانان نوروزی آنها را به سمت سالن های ورزشی در نظر گرفته شده هدایت می کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: از ۲۴ اسفند که خدمات سفرهای نوروزی در سطح استان آغاز شد تا عصر روز گذشته (۹ فروردین) نزدیک به ۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از ۵۳ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۷۸ هزار نفر در مراکز اقامتی غیررسمی و بیش از هشت هزار نفر هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان داشته اند. 

فرمانی از بازدید بیش از یک میلیون و ۴۲۸ هزار نفر هم از جاذبه های گردشگری کرمانشاه در این مدت خبر داد و گفت: بیشترین آمار بازدید به ترتیب با بیش از ۶۲۷ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و ۱۷۳ هزار نفر از جاذبه های تفریحی بوده است. 

وی تاکید کرد: هم چنین به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی در این مدت، ۱۲۳۱ فقره بازدید نظارتی از سطح تاسیسات گردشگری استان همچون مراکز اقامتی، پذیرایی، بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه یادآورشد: در این بازدیدها ۷۴ واحد تشویق شدند و برای واحدهای متخلف نیز ۱۶۲ فقره تذکر، ۲۵ فقره اخطار کتبی و پنج فقره هم تعلیق مجوز صورت گرفت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha