• جمعه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403011004452
  • خبرنگار : 50060

امام جمعه قزوین:

مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند

مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: رهبر حکیم انقلاب امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده‌اند، ما در استان خودمان از استاندار، مدیران کل، همه دست اندرکاران و مسئولان انتظار داریم که با نگاه بومی و منطقه‌ای در فضای استان قزوین به صورت جدی‌تر شرایطی را فراهم کنند که شعار سال محقق شود.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که دهم فروردین در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ۱۲ فروردین، اظهار کرد: در این روز ملت مسلمان، غیور و سربلند ایران پای صندوق‌های رأی آمدند و ۹۸/۲ درصد مردم در پای صندوق‌ها به جمهوری اسلامی رأی دادند، نظام ما این شرافت و عظمت را پیدا کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی بشود، همان نظامی که صدها هزار شهید پای آن ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند، بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند، ما در استان خودمان از استاندار، مدیران کل، همه دست اندرکاران و مسئولان انتظار داریم که با نگاه بومی و منطقه‌ای در فضای استان قزوین به صورت جدی‌تر شرایطی را فراهم کنند که مردم اگر خواستند کشاورزی کنند و زمینی را آباد کنند، مانعی بر سر راه آن‌ها نباشد.

امام جمعه قزوین دامه داد: همچنین اگر کسی خواست در حوزه صنایع دستی، عرصه های هنری یا علمی تولیدی داشته باشد احساس کند دستان توانمند دولت آماده است که دست او را بگیرد و در تولید کمک‌اش باشد و دولتمردان موانع را از سر راه کسانی که علاقه‌مند به تولید در هر عرصه‌ای هستند، بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای مردم بی‌پناه غزه دعا می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم بتوانیم برای آن‌ها کاری کنیم، از خدا می‌خواهیم بساط صهیونیست‌های جنایتکار با استفاده از عزت و قدرت اسلام برچیده شود.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در آستانه ضربت خوردن امیرالمؤمنین(ع) هستیم، وقتی شمشیر زهرآلود ابن‌ملجم ملعون فرق مبارک امیرالمؤمنین (ع) را شکافت، آن حضرت به صورت به زمین افتاد، وقتی به زمین افتاد شنیدند که حضرت با صدای بلند فرمود «بسم الله و بالله علی ملته رسول الله»، یعنی من با دین رسول خدا (ص) زندگی کردم و با دین رسول خدا (ص) در آستانه شهادت قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع)، روز نهج‌البلاغه نیز نامیده شده است و خوب است بیشتر به این کتاب ارزشمند توجه کنیم و معارف نورانی نهج‌البلاغه بیش از پیش مد نظر همه ما باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) برای عدالت در محراب نماز به شهادت رسید، بیان کرد: اگر از کسی درباره امیرالمؤمنین (ع) سؤال کردند بگوید حضرت کسی بود که از شدت عدالتش در محراب نماز به شهادت رسید و امام علی (ع) همان کسی است که فرمود حکومت بر این مردم اگر برای زنده کردن عدالت و از بین بردن ظلم و بی‌عدالتی نباشد، به اندازه یک کفش پاره هم ارزش ندارد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: امام علی (ع) درباره اهل تقوا فرمود خداوند برای اهل تقوا با عظمت معرفی شده است و در وجودشان درخشیده است و برای همان غیر خدا از چشمشان افتاده است و طمعی به کسی ندارند و فقط خدا را می‌بینند و با خدا ارتباط دارند و ما باید بیشتر در خدمت نهج‌البلاغه باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha