• شنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403011104760
  • خبرنگار : 50300

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد

توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط، راهکار تحقق شعار سال

توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط، راهکار تحقق شعار سال

ایسنا/خوزستان رئیس پارک علم و فناوری خوزستان انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب را راهبردی برای همه مدیران دانست و گفت: توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط راهکار تحقق شعار سال و افزایش نقش مردم در اقتصاد است.

سید یحیی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۳ را به شعار جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند بنابراین تاکید مقام معظم رهبری بر تولید در سال جاری و سال‌های گذشته به عنوان یکی از راهبردهای اساسی کشور باید مورد توجه مسئولان و متولیان کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: ویژگی خاص شعار امسال تاکید حضرت آقا بر نقش و مشارکت مردم در حوزه تولید است. شرکت‌های کوچک و متوسط ( SMEs ) به عنوان ارکان اصلی اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی این کشورها دارند. این شرکت‌ها، بستری برای ایجاد شغل، توسعه فناوری و نوآوری، افزایش تولید، صادرات و ارتقای کیفیت زندگی جامعه هستند.

میرزایی افزود: یکی از نقش‌های برجسته شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است. این ویژگی مهم در خصوص امیدآفرینی در جامعه است. با توسعه این شرکت‌ها، فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف ایجاد و بیکاری کاهش می‌یابد. به خصوص در صنایع خدماتی، فناوری اطلاعات، صنایع کشاورزی، شرکت‌های کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال دارند.

وی گفت: ایجاد نوآوری و رشد فناورانه، توسعه و ایجاد تنوع صنعتی از دیگر ویژگی‌های شرکت‌های کوچک و متوسط است. این شرکت‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری و طراحی سازمانی ساده‌تر، بیشترین توانایی را در ایجاد نوآوری، رشد فناورانه و توسعه و ایجاد تنوع صنعتی دارند. آن‌ها به راحتی می‌توانند به تغییرات بازار پاسخ دهند و به‌روزرسانی‌های لازم را در محصولات و خدمات خود اعمال کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: صادرات و تعامل با بازارهای جهانی نیز شاخص‌های مهم شرکت‌های کوچک و متوسط است. این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان صادرکننده واردکننده فعالیت کنند و با ایجاد تعامل با بازارهای جهانی، صادرات را افزایش و درآمدهای ارزی را افزایش دهند. این امر بهبود تراز تجاری و تقویت ارتباطات اقتصادی بین کشورها را نیز به همراه دارد.  

وی افزود: همچنین، شرکت‌های کوچک و متوسط از لحاظ جغرافیایی نیز نقش مهمی دارند. این شرکت‌ها معمولاً در مناطق کم‌توسعه یافته فعالیت می‌کنند و سبب توسعه و تعادل اقتصادی در این مناطق می‌شوند. فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط زندگی افراد را بهبود می‌بخشد. به طور کلی، شرکت‌های کوچک و متوسط به دلیل انعطاف‌پذیری، نوآوری، اشتغالزایی و توانایی در تعامل با بازارهای جهانی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارند.

میرزایی گفت: حمایت از این شرکت‌ها، ایجاد سیاست‌ها و برنامه‌های متناسب با نیاز آن‌ها، تسهیلات مالی و فنی، آموزش و ارتقاء دانش‌های کارآفرینی، از جمله راهکارهای موثر در تقویت نقش این شرکت‌ها در توسعه اقتصادی کشور است. با توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها می‌توان نقش مردم در تولید و توسعه اقتصادی کشور را افزایش داد و این خود یکی از مصادیق اصلی تحقق شعار سال است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha