• شنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011104869
  • خبرنگار : 30147

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور:

نیشابور بعد از مشهد بیشترین میزان اقامت و اسکان گردشگران نوروزی را داشته است

نیشابور بعد از مشهد بیشترین میزان اقامت و اسکان گردشگران نوروزی را داشته است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: نیشابور بعد از مشهد مقدس در ایام نوروز بیشترین میزان اقامت و اسکان گردشگران و مسافران را در بین شهرهای خراسان رضوی داشته است.

کمال خانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ستاد خدمات سفر نیشابور همانند مرکز استان قبل از آغاز سال جدید فعالیت خود را آغاز کرد و کمیته‌های مربوطه نیز تشکیل و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امسال همانند سال‌های گذشته تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و دستگاه‌های مرتبط با خدمات سفر به خوبی پای کار بودند، همچنین ایستگاه استقبال از زائر در ورودی شهر با کمک سایر دستگاه‌ها برپا شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور اذعان کرد: هلال‌احمر، نیروی انتظامی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌ها برای خدمات‌دهی مطلوب به مسافران و گردشگران در محل ایستگاه استقبال از زائر مستقر شدند.

وی همچنین عنوان کرد: آماده‌سازی تمامی مجموعه‌های فرهنگی تاریخی شهرستان از قبل سال برای استقبال و میزبانی از زائران و گردشگران انجام شد.

خانی با بیان اینکه خوشبختانه امسال هم مورد و مشکل خاصی در شهرستان نداشتیم، تصریح کرد: برای گردشگران داخلی و خارجی راهنما پیش‌بینی و اقدامات لازم صورت گرفت.

وی بیان کرد: هتل و مهمان‌پذیر، خانه مسافر و بوم گردی‌های شهرستان همه آمادگی لازم را برای میزبانی هر چه بهتر از مسافران و گردشگران داشتند و همچنان خدمات خود را ارائه می‌دهند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: خوشبختانه محور نیشابور به مشهد یکی از اصلی‌ترین محورهایی است که سهم بیشتری از زائران و گردشگران مشهد مقدس را به خود اختصاص داده است و همه ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران و زائران علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی ادامه داد: هرچند امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز آمارهای حضور گردشگران، مسافران و زائران در شهرستان مقداری کاهش داشت اما بازهم استقبال خوبی را شاهد بودیم.

خانی با بیان اینکه در بسیاری از مجموعه‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله موسیقی و نوروزگاه در مجموعه عطار و خیام اجرا شد که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفت، اظهار کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده روستاهای هدف گردشگری همچنان آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز رفاهی آموزش و پرورش، هتل‌ها، بوم گردی‌ها و خانه مسافرها، نیشابور بعد از مشهد مقدس بیشترین میزان اقامت و اسکان گردشگران و مسافران را در بین شهرهای خراسان رضوی داشته است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور از حضور ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر و زائر در شهرستان و بازدید از اماکن مختلف خبر داد و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این مسافران نیز در مراکز مختلف شهرستان اقامت و اسکان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیشترین پیک مسافران را در شهرستان همزمان با عید سعید فطر و پایان ماه مبارک رمضان داشته باشیم، عنوان کرد: شهرستان نیشابور دارای سه هتل، یک مهمان‌پذیر، ۲۰ خانه مسافر و ۱۲ اقامتگاه بوم گردی است.

خانی با اشاره به اینکه ظرفیت تمامی این اماکن در ایام نوروز کامل نشده است، تصریح کرد: خوشبختانه روزهای اول ظرفیت مراکز رفاهی و اسکان آموزش و پرورش کامل شده بود.

وی با بیان اینکه بعد از ایام نوروز حضور گردشگران خارجی در شهرستان افزایش خواهد یافت، به وضعیت روستاهای هدف گردشگری در نیشابور اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که آمار روستاهای هدف گردشگری را افزایش دهیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور اذعان کرد: حدود ۲۶ روستا را معرفی کردیم و کارهای لازم در دست انجام است، امیدواریم امسال نیز تعداد این روستاها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی از روستاها مصوب شده و برای باقی نیز باید دفاع کنیم و مصوبه لازم را بگیریم، اظهار کرد: بسیاری از روستاهای شهرستان نیشابور این پتانسیل را دارند.

خانی اذعان کرد: اکنون در شهرستان نیشابور روستاهای بوژان و کلیدر جزو روستاهای هدف گردشگری هستند که باید تلاش شود افزایش یابند.

وی گفت: همزمان با ایام نوروز بیشترین بازدید مسافران و گردشگران از مجموعه‌های فرهنگی تاریخی خیام، عطار و مسجد چوبی نیز انجام می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۷۰ تا ۸۰ از مسافران و گردشگرانی که در شهرستان حضور داشته‌اند از سه مکان تاریخی خیام، عطار و مسجد چوبی نیز بازدید داشته‌اند. هر مسافری که وارد شهرستان می‌شود بازدید از این سه مکان را در اولویت قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha