• شنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011104992
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان:

روزانه ۲۰۰ مسافر روزه‌دار در ایستگاه خدمات سفر فریمان اطعام شدند

روزانه ۲۰۰ مسافر روزه‌دار در ایستگاه خدمات سفر فریمان اطعام شدند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان گفت: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از مسافران روزه‌دار در ایستگاه خدمات سفر این شهرستان اطعام می‌شدند.

محمدجواد بلبلی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قبل از شروع سفرهای نوروزی جلساتی در شهرستان برگزار و برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران تصمیماتی گرفته شد.

وی بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و تغییرات آب و هوایی سه مسجد، دو ورزشگاه و دو مدرسه در شهرستان برای اسکان اضطراری مسافران در نظر گرفته شد که به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان با بیان اینکه خوشبختانه طی این مدت مشکلی در شهرستان نداشتیم، اظهار کرد: مسافرانی که نیاز به اسکان داشتند از خوابگاه مدارس و بوم گردی‌های شهرستان استفاده کردند.

وی بیان کرد: چون برخی مسافران هنگام اذان مغرب و عشاء وارد شهرستان می‌شدند و روزه‌دار بودند در محل ایستگاه خدمات سفر به صورت افطاری مؤمنانه و ساده مورد پذیرایی قرار می‌گرفتند.

بلبلی با بیان اینکه با امکاناتی که فراهم شده بود روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از مسافران روزه‌دار در ایستگاه خدمات سفر این شهرستان اطعام می‌شدند، گفت: با توجه به اینکه بیشترین حوادث به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در ۳۰ کیلومتری شهر اتفاق می‌افتد، نیروهای هلال‌احمر ایستگاهی را برای استقبال از مسافران در این منطقه برپا کردند.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در این ایام کشیک‌های شبانه‌روزی داشتند، افزود: یکی از مهمترین مسائلی که فرماندار شهرستان به عنوان رئیس ستاد خدمات سفر بر آن تأکید داشت، تأمین سوخت جایگاه‌ها و تأمین نقدینگی دستگاه‌های عابر بانک بود که تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ و با مشکل خاصی مواجه نشدیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان همچنین از بازرسی‌های مداوم از سطح بازار و تأمین اقلام مورد نیاز شهروندان و نظارت بر قیمت‌ها خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه هیچ کمبودی برای مسافران و شهروندان فریمانی طی این ایام نداشتیم.

وی با بیان اینکه تمامی آمبولانس‌های سطح شهرستان به صورت شبانه‌روزی و مراکز درمانی در آماده‌باش کامل بودند و خوشبختانه کمترین سوانح جاده‌ای را داشتیم، ادامه داد: طی این مدت پذیرای بیش از ۲۷ تا ۲۸ هزار مسافر در سطح شهرستان بودیم.

وی با اشاره به اینکه این آمار بجز بازدید کنندگان فریمانی از بناهای تاریخی است، گفت: حدود ۵۰۰۰ نفر طی این چند روز از مجموعه گردشگری شاهان گرماب بازدید داشته‌اند.

بلبلی با اعلام اینکه مجموعه گردشگری شاهان گرماب به دلیل جاذبه آب گرم بیشترین آمار بازدید کننده را به خود اختصاص داد، گفت: در مجموع آبگرم شاهان گرماب، سد تاریخی فریمان، خانه موزه استاد مطهری، بنای آرامگاه ارسلان جاذب  و رباط فریمان بیشترین بازدید کننده را داشتند.

وی با اشاره به اینکه درب‌های رباط فریمان پس از مرمت و بعد از چندین سال بر روی گردشگران و مسافران باز شد، افزود: به دلیل تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان کاهش حضور مسافران را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فریمان در مجاورت مشهد مقدس قرار دارد اغلب مسافران به صورت یک روزه در این شهرستان حضور یافته و پس از بازدید آثار تاریخی و گردشگری به مشهد برمی‌گردند به همین دلیل میزان اقامت در شهرستان کمتر است.

بلبلی اظهار کرد: به دلیل پیش رو بودن عید سعید فطر شهرستان فریمان و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای استقبال از مسافران از آمادگی کامل برخوردار هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان گفت: قطعاً در روزهای آینده با افزایش حضور مسافران و گردشگران در مجموعه آبگرم شاهان گرماب، سد تاریخی فریمان، خانه موزه استاد مطهری، بنای آرامگاه ارسلان جاذب و رباط فریمان مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای تعطیلات عید سعید فطر تمهیدات ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به مسافران اندیشیده شده است، ادامه داد: هرچند استقبال از خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی وضعیت بهتری داشت اما برای عید سعید فطر شاهد افزایش بهتر مسافران هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان در پایان از فعالیت دو اقامتگاه بوم گردی و ۵ خانه مسافر در روستاهای سطح شهرستان خبر داد و گفت: مجموعه شهرستان تمام تلاش خود را برای خدمت بهتر به مسافران و گردشگران عزیز به کار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha