• یکشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403011205138
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه سلطانیه:

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی یک عید واقعی است

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی  یک عید واقعی است

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی در واقع یک عید است و دلیل این امر نیز آن است که نجات کشور و رسیدن به نقطه شایسته فقط در سایه اسلام و جمهوری اسلامی محقق شده است.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، با بیان اینکه ۱۲ فروردین یوم‌الله و عیدالله و روز تولد جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در این روز مردم با حضور در همه‌پرسی تعیین نوع حکومت، به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.

وی با توضیح اینکه این روز بزرگ به خاطر واقع شدن در تعطیلات نوروز ناشناخته مانده است، گفت: این همان جمهوری اسلامی است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم بماند دیگر حرم‌ها نیز باقی خواهد ماند پس باید در راستای حفظ آن کوشید.

امام جمعه سلطانیه با توضیح اینکه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی در واقع یک عید است، تصریح کرد: دلیل این امر نیز این است که نجات کشور و رسیدن به نقطه شایسته فقط در سایه اسلام و جمهوری اسلامی است.

وی با توضیح این مطلب که ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، تکمیل‌کننده ۲۲ بهمن است، متذکر شد: این موضوع نیز به این دلیل است که ۲۲ بهمن نفی طاغوت بود و ۱۲ فروردین آری به برقراری حکومت اسلامی است.

حسینی‌نسب ادامه داد: هیچ حکومت و کشوری به جز ایران اسلامی، اصل نظام یعنی جمهوری اسلامی و قانون اساسی خود را به رای مردم نگذاشته و در حکم‌رانی مبتنی بر نظام اسلامی نقش مردم تعیین‌کننده است و البته کارنامه حکم‌رانی ایران اسلامی درباره توجه به رای مردم درخشان است.

وی نجات مردم از استبداد و خودرأیی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه نه تنها مردم در انتخاب مسئولان نقشی ایفا نمی‌کردند و حتی مسئولان هیچ قدرتی از خود نداشتند چرا که پشتوانه مردمی نداشته و شاه کشور را هم بیگانگان انتخاب می کرد، گفت: انقلاب اسلامی حتی اصل نظام را هم با رأی مردم انتخاب کرده و ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند و قانون اساسی را هم به رأی مردم گذاشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha