• یکشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403011205144
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

مردم از برپایی آتش‌های عظیم و غیرقابل مهار جدا اجتناب کنند

مردم از برپایی آتش‌های عظیم و غیرقابل مهار جدا اجتناب کنند

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مردم از برپایی آتش‌های عظیم و غیرقابل مهار جدا اجتناب کنند.

حسین میرزایی اظهار کرد: فرا رسیدن سیزدهم فروردین‌ماه و روز طبیعت را به همه هم استانی‌ها و هموطنان که از سایر نقاط کشور به استان لرستان سفر کرده‌اند، صمیمانه تبریک و شادباش عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: امید است که هموطنان در آخرین روز تعطیلات نوروز (سیزده بدر) را در کنار خانواده و در دامان طبیعت زیبای استان به خوبی و آرامش سپری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به نزول رحمت الهی و بارندگی‌های مناسبی که در عرصه‌های منابع طبیعی صورت گرفته، ضرورت دارد که گردشگران عزیز و طبیعت دوستان گرامی چند نکته را با هدف کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از وارد شدن خسارات جبران ناپذیر به جنگل‌ها و مراتع به‌عنوان موهبت‌های الهی و میراث گرانبها مد نظر قرار دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: حتی‌الامکان از روشن کردن آتش در پارک‌ها و در کنار درختان خودداری کنند.

میرزایی با بیان اینکه قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان داشته باشند، اضافه کرد: یک دستگاه خاموش کننده مانند کپسول آتش نشانی خودرو به همراه داشته باشند تا در موارد ضروری برای اطفای حریق از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: چوب‌های نیم سوخته، ذغال‌های باقیمانده و ته سیگار از مهمترین عامل ایجاد حریق محسوب می‌شوند، پس از اتمام کار بایستی زیر خاک مدفون شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: محل اطراف خود را حداقل تا فاصله ۱۰ متر از شاخ و برگ درختان خشک و پوسیده پاکسازی کنند، زیرا با کوچکترین جرقه منجر به آتش سوزی خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه از برپایی آتش‌های عظیم و غیر قابل مهار جدا اجتناب شود، اظهار کرد: زباله‌های ایجاد شده در سطح مراتع و جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی را حتما جمع آوری و در محل‌های تعیین شده قرار دهید.

وی خاطرنشان کرد: ظروف شیشه‌ای مانند ذره بین، نور را در یک نقطه متمرکز می‌کنند و باعث آتش سوزی در مراتع می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: مردم در صورت بروز هرگونه آتش سوزی با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ تماس بگیرند و از همه طبیعت دوستان درخواست می‌کنیم ضمن لذت بردن از مظاهر طبیعت، در حفظ و نگهداری از مراتع و درختان حداکثر عنایت و اهتمام را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha