• یکشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011205157
  • خبرنگار : 30147

 رئیس شبکه دامپزشکی خبر داد

توقیف خودرو دوره‌گرد حامل ماهی با گواهی بهداشتی جعلی در بردسکن

توقیف خودرو دوره‌گرد حامل ماهی با گواهی بهداشتی جعلی در بردسکن

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن از توقیف خودرو حامل ماهی با گواهی بهداشتی جعلی و معدوم‌سازی بیش از ۳۲۰ کیلوگرم ماهی فاقد هویت در این شهرستان خبر داد.

 جعفر طالبی‌نیا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در پی بازرسی کارشناسان این شبکه از یک دستگاه خودرو که اقدام به دوره‌گردی و فروش ماهی تازه در بردسکن می‌کرد، مقدار ۳۲۶ کیلوگرم ماهی بدون هویت با شرایط نامناسب با گواهی بهداشتی جعلی کشف و معدوم نمودند.

وی بیان کرد: همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، کارشناسان این شبکه در بازرسی‌های روزانه خود با یک خودرو با گواهی بهداشتی جعل شده مواجه شدند که به دلیل نامشخص بودن مبدأ تهیه ماهی و نحوه صید آن و عدم نگهداری ماهی در شرایط مناسب با استاندارد بهداشتی- قرنطینه‌ای با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی خودرو توقیف و محموله ضبط شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن به استناد قانون تهدید علیه بهداشت عمومی افزود: با توجه به شرایط نامناسب خودرو با دستور مراجع قضایی تمام این محموله معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج و برای راننده و فروشنده این خودروی سیار فروش ماهی پرونده قضایی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفت.

طالبی‌نیا افزود: فرآورده‌های خام دامی نیازمند حمل با خودروهای دارای مجوز حمل بهداشتی از ادارات دامپزشکی مبدأ بوده و از آنجایی که وفق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی فعالیت و عرضه مستقیم ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی توسط خودروهای سیار و دوره‌گرد ممنوعیت دارد، این عمل وی  تخلف بهداشتی محسوب می‌شود. 

این مقام مسئول از شهروندان خواست ضمن تهیه این فرآورده‌ها از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی با شماره ۵۵۴۲۲۶۹۸ شبکه دامپزشکی شهرستان بردسکن گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha