• یکشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011205191
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران مطرح کرد

حفاظت از عرصه‌های طبیعی تنها با مشارکت مردم

حفاظت از عرصه‌های طبیعی تنها با مشارکت مردم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران حفاظت از عرصه‌های طبیعی را تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر دانست و گفت: همزمان با روز طبیعت ۱۳۰۰ اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی این شهرستان برای کاشت در فضای سبز شهری چناران تأمین شد.

حمیدرضا شرف‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این اقدام به مناسبت فرا رسیدن روز طبیعت و در راستای توسعه همکاری‌های مشترک و سالانه بین مدیریت شهری و منابع طبیعی صورت گرفت، افزود: ۱۳۰۰ اصله نهال از گونه افرا بودند که توسط اداره منابع طبیعی چناران برای کاشت و استفاده در فضای سبز شهری تهیه شد.

وی افزود: همه ساله با پیگیری‌های مجدانه اداره منابع طبیعی و در همکاری نزدیک با مدیریت شهری چناران در راستای توسعه فضاهای سبز شهری و ارتقاء شاخص‌های مربوطه بخشی از نهال‌های مورد نیاز شهرداری از طریق نهالستان‌های منابع طبیعی تأمین و به سطح شهر چناران حمل و کاشت می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ با آغاز طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت نگاه ویژه‌ای برای اجرای این طرح در سطح استان و شهرستان از سوی مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری به افزایش مشارکت‌پذیری مردم و دستگاه‌های خدمت رسان به توسعه فرهنگ درخت‌کاری و نگهداری از درختان شده است.

وی گفت: در همین راستا و در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد همکاری مشترک ظرفیت‌های مردمی، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، ادارات، نهادها، بسیج، فرهنگیان و دانش آموزان و سایر اقشار به کارگیری شده است.

شرف خانی حفاظت از عرصه‌های طبیعی را تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر دانست و افزود: حدود ۶۰ درصد سطح چناران را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران گفت: حفاظت از مرتع و بوته‌زارها و درختان جنگلی مورد انتظار ما از شهروندان است، برای اینکه شاهد وضعیت بهتری در آینده باشیم نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha