• یکشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403011205318
  • خبرنگار : 71134

حمایت از طرح‌های پژوهشی و پسادکتری توسط ستاد فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات

حمایت از طرح‌های پژوهشی و پسادکتری توسط ستاد فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات

۳۱ فروردین آخرین مهلت برای ثبت‌نام در فراخوان ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری جهت «حمایت از طرح‌های پژوهشی و دوره پسادکتری» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، هدف از این فراخوان که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با همکاری بنیاد ملی علم ایران اعلام شده است، بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و تقویت و تشویق جامعه دانشگاهی در حمایت از «طرح‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی» و «دوره‌های پسادکترا» در راستای نیازهای کشور در صنعت ارتباطات و متناسب با اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در سطح ملی و بین‌المللی است.

متقاضیان طرح‌های پژوهشی باید از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مورد تأیید «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» باشند. متخصصین غیر هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند به عنوان همکار در طرح‌ها حضور داشته باشند.

سقف حمایتی از طرح‌های پسادکتری به صورت حق‌الزحمه پژوهشگر پسادکتری ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه یک، مسئول طرح ۲۰ میلیون تومان و همچنین هزینه اجرای طرح تا سقف ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سقف حمایتی مشترک از طرح‌های پژوهشی که شامل یک استاد یا بیش از آن از یک دانشگاه هستند، حداکثر ۱ میلیارد تومان است. بیش از یک استاد از چند دانشگاه مختلف هستند، حداکثر ۲ میلیارد تومان است و در نهایت حمایت از طرح‌هایی که تا TRL ۳ هستند، حداکثر ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 حمایت از دوره‌های پسادکترا با موضوعات زیر خواهد بود:

   - سرویس‌های نوین شبکه
   - سامانه‌ها و تجهیزات شبکه
   - شبکه دسترسی رادیویی

حمایت از طرح‌های پژوهشی در محورهای زیر صورت خواهد گرفت:

- Cell- Free Massive MIMO
- Reconfigurable Intelligent Surfaces (RIS)
- High Altitude Platform Systems (HAPS)
- Massive MIMO (mMIMO)
- Beamforming
- FSO ۱۰۰ Gbps/ Long Range
- MMWave Cellular Network
- TeraHertz Communications

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ با شماره‌ تلفن‌ ۰۲۱۸۲۱۶۱۱۵۷ تماس بگیرند و یا با پست الکترونیکی cct@isti.ir سؤالات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha