• دوشنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403011305402
  • منبع : نمایندگی سمنان

آمادگی بوستانهای جنگلی سمنان برای میزبانی از طبیعت‌دوستان

آمادگی بوستانهای جنگلی سمنان برای میزبانی از طبیعت‌دوستان

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از آمادگی بوستان های جنگلی سمنان برای میزبانی از طبیعت‌دوستان خبر داد.

جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ۱۲ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۸ بوستان جنگلی و ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع استان در تقارن روز طبیعت ،شهادت حضرت امیر المومنین(ع) و ماه مبارک رمضان میزبان طبیعت‌دوستان است.

وی با درخواست از مردم برای روشن نکردن آتش در مجاورت درختان در روز طبیعت افزود: شهروندان در صورتی که آتشی برافروختند، قبل از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

مرادی حقیقی همچنین گفت: مردم برای جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی از ریختن زباله در طبیعت، روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و استفاده از سرشاخه‌های خشک درختان برای روشن کردن آتش خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه بوستان های جنگلی سراسر استان در روز طبیعت آماده میزبانی از طبیعت‌دوستان است تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای حضور علاقه مندان به طبیعت نیست.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در حفظ انفال بیان کرد: مردم در زمینه پیشگیری از تخریب، تصرف و حریق به عرصه‌های منابع طبیعی، صید و شکار غیرمجاز را به‌طور شبانه‌روزی می‌توانند گزارش خود را با شماره تلفن ۱۵۰۴ و یا با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۴۰ ستاد خبری یگان حفاظت اطلاع‌رسانی کنند.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز با بیان اینکه کارهای فرهنگی خوبی برای روز طبیعت امسال از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پیش‌بینی شده ، تأکید کرد: اطلاع‌رسانی نسبت به حفظ انفال مهم‌ترین محور این اقدامات است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه روشن کردن آتش در روز سیزده‌بدر در طبیعت ممنوع بوده ، اظهار کرد: مردم برای حفظ پاکیزگی محیط‌زیست، می‌توانند از پلاستیک‌های زباله توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زست استان استفاده کنند.

ابوطالبی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های تابعه با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برای اطلاع‌رسانی ترویجی و آموزشی بر حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی در روز طبیعت فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha