• دوشنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011305515
  • خبرنگار : 30147

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد

کشت گندم در بیش از ۹۰۰۰ هکتار اراضی جوین

کشت گندم در بیش از ۹۰۰۰ هکتار اراضی جوین

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: ۹۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و بالغ‌بر ۵۰۰۰ هکتار از اراضی نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

قاسمعلی نیک‌پسند در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید از مزارع گندم شهرستان با هدف بررسی وضعیت مبارزه با آفت سن گندم از مزارع غلات بخش حکم‌آباد شهرستان، اظهار کرد: شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۹۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و بالغ‌بر ۵۰۰۰ هکتار از اراضی نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه با بازدیدها و اقدامات انجام شده همچون بازدید روزانه کارشناسان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مانور خودرویی و... امیدواریم محصول گندم و جو بدون آفتی در سطح شهرستان تولید کنیم، افزود: روحانیت به عنوان ظرفیت خاصی در بین مردم نیز جایگاه ویژه‌ای در این اقدام دارد که باید از آنها به نحو احسنت استفاده کرد.

نیک‌پسند خاطرنشان کرد: پارسال شهرستان جوین به عنوان شهرستان نمونه در میزان سن زدگی گندم بشمار آمد و سن زدگی در شهرستان به زیر یک درصد رسید و امیدواریم با اقدامات انجام شده در امسال نیز میزان سن زدگی کمتر از پارسال باشد.

وی مبارزه با سن غلات را لازمه تولید گندم با کیفیت دانست و گفت: یکی از عوامل مؤثر در تولید بالای گندم، پایش و مبارزه با سن غلات، قبل از طغیان در مزارع کشاورزی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن اشاره به اهمیت محصول گندم و استراتژیک بودن آن برای کشور گفت: طرح پایش، ردیابی و مبارزه با سن غلات باید قبل از طغیان در مزارع کشاورزی شهرستان انجام و عملیاتی شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت و استراتژیک بودن محصول گندم برای کشور گفت: مبارزه همه جانبه و گسترده با آفت غلات، راه علاج این معضل بوده و در این خصوص فرهنگ مبارزه با آفت سن غلات ترویج شود.

نیک‌پسند عنوان کرد: استفاده از توان مسؤولین روستایی و همکاری کارشناسان پهنه هر روستا با شوراها و دهیاران می‌تواند بازوی توانای این مبارزه و از بین بردن کامل این آفت در مزارع باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جوین اظهار کرد: با توجه به آموزش‌ها، کارگاه‌ها و اقداماتی که در جهت آگاه‌سازی کشاورزان در مورد سن غلات در شهرستان انجام شده برای مبارزه با این آفت به خوبی فرهنگ‌سازی شده و اکثریت کشاورزان در اوایل فصل سرما خودجوشانه نسبت به مبارزه و سمپاشی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha