• دوشنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011305617
  • خبرنگار : 30147

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر بجستان:

۲۰۰۰ مسافر نوروزی در بجستان اقامت کردند

۲۰۰۰ مسافر نوروزی در بجستان اقامت کردند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بجستان از اقامت حدود ۲۰۰۰ مسافر نوروزی در این شهرستان خبر داد.

حسن حیدری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی این مدت بالغ‌بر ۱۵ هزار گردشگر از جاذبه‌های شهرستان بجستان دیدن کردند، تصریح کرد: کاروانسراهای شهرستان از جمله رباط جهانی فخرآباد، صومعه و بافت تاریخی روستای مزار، مسجد جامع و بافت تاریخی شهر بجستان، روستای تاریخی جزین از مهمترین مکان‌هایی بود که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفت.

وی همچنین از ورود و ثبت حدود ۶۰۰۰ خودرو به شهر بجستان از ۲۵ اسفند تاکنون خبر داد و افزود: طی این مدت حدود ۲۰۰۰ نفر از مسافران و گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی شامل میهمان‌پذیرها، بوم‌گردی‌ها و خانه مسافرها و چندین مدرسه مجهز برای اسکان در قالب ستاد اسکان فرهنگیان، در مدارس و پارک‌ها اقامت کردند.

 فرماندار بجستان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از ترددهای جاده‌ای خراسان رضوی از شهرستان بجستان عبور می‌کنند، گفت: بجستان از مسیرهای اصلی و در مسیر عبور مسافران تهران و زائران مشهد قرار دارد و یکی از شهرستان‌های با تردد بالا در خراسان رضوی است.

۲۰۰۰ مسافر نوروزی در بجستان اقامت کردند

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال مسافران در این شهرستان ستاد اسکان به صورت شبانه‌روزی فعال و تمامی مدارس شهر بجستان آماده میزبانی از مسافران بودند، البته برای مسافرانی هم که عذر شرعی دارند و امکان روزه گرفتن ندارند تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

حیدری با اشاره به اینکه ۴ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای فخرآباد، مزار و جزین همچنان آماده پذیرش زائران و گردشگران هستند، تصریح کرد: در مسیر بجستان به طرف مشهد ۵ ایستگاه و مجتمع بین راهی و در مسیر برگشت نیز ۶ ایستگاه برای میزبانی از مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن عید فطر و تعطیلات پایان هفته تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی و مردم بسیج شده‌اند تا زائران و مسافر در مسیر جاده‌های این شهرستان با هیچ کمبودی مواجه نشوند و در کمال صحت و سلامت از این شهرستان عبور کنند.

فرماندار بجستان افزود: نانوایی‌ها، خدمات خودرویی و دیگر خدمات مورد نیاز مسافران کشیک‌های مشخص دارند تا زائران و مسافران با کمبودی مواجه نشوند.

استقبال از نوروز با همکاری دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با برپایی ایستگاه‌های استقبال از مسافران در ورودی‌های شهرستان شامل کمپ روستای سریده به‌عنوان دروازه جنوبی ورودی خراسان رضوی، ایستگاه سردق و ایستگاه یونسی از ۲۵ اسفندماه آغاز شده است.

شهرستان بجستان در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha