• دوشنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403011305625
  • خبرنگار : 50037

مردم ماهی قرمز و سبزه خود را در طبیعت رها نکنند

مردم ماهی قرمز  و سبزه خود را در طبیعت  رها نکنند

ایسنا/همدان رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: از مردم درخواست داریم در روز طبیعت ماهی قرمز و سبزه خود را در طبیعت، رودخانه و حاشیه راه‌ها رها نکنند.

 عباس ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که هر ساله به ویژه در روز طبیعت و روزهایی از سال که مردم به دامن طبیعت پناه می‌برند با آن مواجه هستیم، بحث رهاسازی زباله و کیسه پلاستیکی و در روز طبعیت در ۱۳ فروردین بحث رهاسازی ماهی قرمز و سبزه در رودخانه‌ها و طبیعت و حاشیه راه‌هاست.

وی با اینکه طبیعت، از این رفتارها بیزار است و این امر چهره طبیعت را مخدوش می‌کند، تصریح کرد: اگر مردم در روز طبیعت قصد رهاسازی ماهی قرمز خود را دارند از آنان درخواست داریم ماهی قرمز عید خود را در میادین دارای حوض شهری رها کنند و این کار را در رودخانه‌ها و سدها انجام ندهند چرا که این گونه‌ها اثرات نامطلوب برای طبیعت دارد.

ایزدی با بیان اینکه به مردم توصیه داریم، برای عید به جای سبزه کاشت نهال و بذر داشته باشند و در این رابطه هم فرهنگ‌سازی کنند، ادامه داد: در صورت کاشت سبزه درخواست می‌شود مردم سبزه خود را از خود را به دامن طبیعت پرتاب نکنند و دیگران را نیز نسبت به امتناع از این اقدام ترغیب و تشویق کنند.

وی با تاکید بر اینکه در روز طبیعت مردم اقدامات محیط زیست در خصوص گردشگری در طبیعت داشته باشند، خاطرنشان کرد: هنگام گردشگری در طبیعت از آزار و اذیت جانوران، و دستکاری لانه پرندگان و جانورانخودداری کنند همچنین از شکستن شاخ و برگ درختان و نهال‌هاامتناع ورزند.

این فعال محیط زیست اضافه کرد: پاکسازی محیط پیرامون از زباله پس از ترک محل و انتقال آن به محل باکس زباله شهری، عدم رها سازی زباله‌ها در دامن طبیعت، استفاده از ابزار مناسب خانگی برای پخت‌و چپز و استفاده نکردن از شاخ و برگ درختان به جای زغال برای تهیه آتش از جمله مواردی است که توجه به آن ضرورت دارد.

ایزدی همچنین یاد آور شد: گردشگران اگر در طبیعت آتش روشن می‌کنند، پس از ترک محل حتما از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha