• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403011405759
  • خبرنگار : 71660

پاتروشف: سیاست ناتو تحت فرماندهی آمریکاست

پاتروشف: سیاست ناتو تحت فرماندهی آمریکاست

دبیر شورای امنیت روسیه گفت تمام سیاست ناتو تحت فرماندهی آمریکا ساخته می‌شود؛ کشوری که از این بلوک برای حضور نظامی در اروپا استفاده می‌کند و همچنان در تلاش است تا دست‌کم قسمتی از اوکراین را به عنوان «سرزمین ضدروسی» حفظ کند.

به گزارش ایسنا، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «آرگومنتس اند فکتس» عنوان کرد: تمام سیاست ناتو تحت فرماندهی واشنگتن ساخته می‌شود. ایالات متحده از این ائتلاف استفاده می‌کند تا حضور نظامی در اروپا را حفظ کند.

دبیر شورای امنیت روسیه هم‌چنین خاطرنشان کرد: قرار است بلوک نظامی تحت کنترل آمریکا با استفاده از منابع نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و غیره، فشار نامشروع به اصطلاح غرب جمعی را علیه کشورهای مستقل اعمال کند.

نیکولای پاتروشف تاکید کرد: تاریخ خونین موجودیت ناتو بیانگر این است که این ائتلاف چه تهدیداتی برای جهان ایجاد می‌کند. البته من به تاریخ خونین ناتو نمی‌پردازم، اما باید آن را شناخت تا ماهیت این ائتلاف را به عنوان منبع پایدار چندین ساله خطر، بحران و درگیری درک کرد.

او در ادامه با اشاره به اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین تصریح کرد: هدف نظامی‌زدایی اوکراین همچنان حائز اهمیت است. ایالات متحده و ناتو قصد دارند اوکراین، یا دست‌کم قسمتی از آن را به عنوان سرزمینی ضدروسی حفظ کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پاتروشف افزود: مربیان ناتو در حال آموزش مزدوران و گروه‌های خرابکار در خاک چندین کشور و آماده‌سازی آنها برای شرکت در عملیات علیه روسیه هستند. ناتو عملا یکی از طرف‌های درگیری اوکراین است و به طور فعال در سازماندهی گلوله‌باران سرزمین‌های روسیه توسط نئونازی‌ها مشارکت دارد. در چارچوب آن، تصمیمات جمعی در مورد منابع جدید تسلیحات با افزایش قابلیت‌های فنی و دوربرد آنها اتخاذ می‌شود.

این مقام ارشد روس تاکید کرد که ناتو از استفاده از «سازمان‌های تروریستی» برای تامین منافع خود ابایی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha