• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403011405889
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۲۰۰ فرد دارای اختلال اتیسم تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

۲۰۰ فرد دارای اختلال اتیسم تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به همکاری سازمان بیمه سلامت و بهزیستی برای ارائه خدمت به افراد در طیف اختلال اتیسم، گفت: همه افراد مبتلا به اتیسم می‌توانند از شش کد خدمتی در حیطه مداخلات کاردرمانی، گفتاردرمانی و ... تحت پوشش سازمان بیمه استفاده کنند.

روح‌الله خدابنده‌لو امروز (سه‌شنبه، ۱۴ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۸۶ نفر فرد دارای اختلال اتیسم تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۳۴ نفر، خدمات آموزشی - توانبخشی روزانه می‌گیرند.

وی ادامه داد: هرچند ارائه خدمات توانبخشی به کودکان در طیف اختلال اتیسم از ضرورت‌های نظام توانبخشی است، اما مهم‌تر از آن شناسایی به‌موقع کودکان مبتلا به این اختلال است تا بتوان با استفاده از تکنیک‌ها و رویکردهای استاندارد از دوره حساس رشد این کودکان نهایت استفاده را کرد و نقایص به‌وجود آمده توسط این اختلال را جبران یا پیشگیری کرد.

او با بیان اینکه اختلال‌های اتیسم در سه سطح خفیف، متوسط و شدید دسته‌بندی می‌شوند، بیان کرد: ملاک تحت پوشش قرار گرفتن کودکان مبتلا به اختلال اتیسم در بهزیستی تشخیص و تایید معلولیت در کمیسیون‌های پزشکی و توانبخشی این سازمان است.

خدابنده‌لو درباره حمایت بهزیستی از افراد در دارای اختلال اتیسم، گفت: مددجویان در طیف اختلال اتیسم مانند سایر افراد دارای معلولیت، خدمات بهزیستی از جمله دریافت مستمری، کمک‌هزینه درمان، کمک‌هزینه مناسب‌سازی، کمک‌هزینه مسکن، تسهیلات خوداشتغالی برای خانواده یا فرد مبتلا به اتیسم و ... را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از خانواده‌ها خواست برای اطمینان از علائم نداشتن فرزندشان به درگاه https://autism.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت‌ نام و اجرای آزمون غربالگری ۱۰ سوالی اقدام کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به پایگاه غربالگری با راهنمایی مربیان و کارشناسان آموزش‌دیده، کودک خود را از نظر احتمال داشتن علائم این اختلال مورد سنجش و غربال قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha