• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011405924
  • خبرنگار : 30147

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

راه‌های ارتباطی سبزوار ناایمن و غیراستاندارد است

راه‌های ارتباطی سبزوار ناایمن و غیراستاندارد است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سبزوار از نظر راه‌های ارتباطی وضعیتی ناایمن و غیراستاندارد دارد؛ چنانکه این منطقه سهم بالایی از تصادفات مرگبار جاده‌ای استان را به خود اختصاص داده است.

بهروز محبی نجم آبادی در حاشیه نشست هم اندیشی با مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به ایسنا گفت: سبزوار در مسیر شاهراه ارتباطی قرار دارد که بهسازی و دو بانده کردن جاده‌های اصلی آن با هدف روان‌سازی ترافیک و کاهش مخاطرات جاده‌ای ضرورت دارد.

وی افزود: در این راستا ۲۰ کیلومتر باند دوم جاده سبزوار- جوین -اسفراین در نیمه نخست سال جاری بهره‌برداری و زیر بار ترافیک می‌رود و جذب اعتبار برای ادامه اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسیر ترانزیتی سبزوار-سلطان‌آباد- دوغایی- قوچان گفت: اجرای این طرح زیرساختی نیازمند دریافت ماده ۲۳ است.

 وی گفت: در گذشته تلاش جدی برای دریافت ماده ۲۳ این مسیر ترانزیتی صورت نگرفته است، اما با پیگیری‌های مستمر مدارک مورد نیاز آماده و به دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۳ و سازمان برنامه، بودجه کشور ارسال شده و تنها ‌استعلام زیست محیطی آنها باقی مانده است.

محبی نجم آبادی افزود: همچنین یکی دیگر از مسیرهای مواصلاتی مهم، احداث جاده سلطان‌آباد- رحمت‌آباد به حکم‌آباد است که در گذشته زیرسازی ۱۴ - ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده است و این طرح نیز نیاز به مجوز ماده ۲۳ دارد که با تکمیل مدارک این موضوع ازسوی اداره کل راه شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های غرب خراسان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال گذشته ۵۸ قرارداد حوزه راه شامل بهسازی و روکش آسفالت مسیرهای شریانی و روستایی در غرب خراسان رضوی و عملیات روکش آسفالت بیش از ۱۵۰کیلومتر از راهها و شریان‌های اصلی منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: سبزوار علیرغم قرار گرفتن در شاهراه غرب به شرق و نیز مسیر جنوب به شمال کشور، از نظر راه‌های ارتباطی وضعیتی ناایمن و غیراستاندارد دارد؛ چنانکه این منطقه سهم بالایی از تصادفات مرگبار جاده‌ای استان را به خود اختصاص داده است.

محبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: سبزوار در مسیر شاهراه اصلی غرب به شرق کشور و در مسیر ورود ۲۳ استان کشور به مشهدالرضا قرار دارد که سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر برای زیارت حرم امام رضا(ع)، از مسیرهای ارتباطی سبزوار گذر می‌کنند.

وی اذعان کرد: جاده‌های دوطرفه سبزوار همچون مسیر سبزوار – ششتمد – بردسکن، سبزوار – خوشاب – قوچان که در مسیر ترانزیتی قرار دارند و جاده سبزوار – جوین – اسفراین نیز در مسیر کارخانه فولاد، دارای عرض کمی هستند که جوابگوی بار ترافیک خودروهای سنگین عبوری نیست.

طول جاده سبزوار بردسکن ۱۳۵ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سبزوار قرار دارد. افزایش ایمنی آن، اجرای عملیات روکش آسفالت، ارتقاء کیفی و روشنایی مسیر به ویژه در محدوده گردنه البلاغ ضروری است.

سبزوار در مسیر ارتباطی شهرستان‌های شاهرود، داورزن، نیشابور، بردسکن، اسفراین، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد قرار دارد که عمده این جاده‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha