• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011406039
  • خبرنگار : 71588

با احضار سفیر رژیم صهیونیستی

کانبرا از تل‌آویو خواست درباره کشته شدن امدادگر استرالیایی «پاسخگو» باشد

کانبرا از تل‌آویو خواست درباره کشته شدن امدادگر استرالیایی «پاسخگو» باشد

نخست‌وزیر استرالیا در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خودروی امدادرسان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه که درنتیجه آن هفت تن از کارکنان غیرفلسطینی این سازمان از جمله یک استرالیایی کشته شدند، از احضار سفیر این رژیم خبر داد.

به گزارش ایسنا، آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا با تایید کشته شدن «زومی فرانکوم» امدادرسان استرالیایی در حمله رژیم صهیونیستی گفت که با سفیر رژیم صهیونیستی تماس گرفته و از او خواسته است که عاملان کشته شدن تیم امدادی مجازات شوند.

در همین راستا، استرالیا پس از حمله اشغالگران صهیونیست به امدادرسانان در دیرالبلح سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را احضار کرد.

آلبانیز خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در مورد کشته شدن این امدادگر استرالیایی شد.

نخست وزیر با ابراز ناراحتی از مرگ این امدادگر  آن را "کاملاً غیرقابل قبول" و چیزی که "هرگز نباید رخ می داد" دانست.

براساس گزارش الجزیره، آلبانیز اظهار داشت: زومی فرانکوم کار بسیار ارزشمندی در توزیع غذا در نوار غزه انجام داده بود.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «وزارت امور خارجه (DFAT) تحقیقات بسیار فوری انجام داده است و به درخواست جزئیات درباره آنچه در اینجا رخ داده است، ادامه می‌دهد. حقیقت این است که این فراتر از هر شرایط معقولی است - اینکه کسی که قصد ارائه کمک‌های بشردوستانه را دارد جان خود را از دست بدهد. این یک تراژدی انسانی است که هرگز نباید رخ می داد. که کاملا غیر قابل قبول است. و همانطور که شما انتظار دارید، در مورد چگونگی وقوع این اتفاق استرالیا به دنبال پاسخگویی کامل و مناسب خواهد بود، .

پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا نیز در بیانیه‌ای در رابطه با کشته شدن لالزاومی فرانککام، امدادگر استرالیایی که در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه کشته شد، گفته است: دولت استرالیا با تاسف فراوان مرگ یک امدادگر استرالیایی در غزه را تایید می کند. ادای احترامی که برای او جریان دارد، داستان زندگی را روایت می‌کند که به خدمت به دیگران، از جمله هموطنان استرالیایی خود در طول بلایای طبیعی اختصاص یافته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: کار خستگی ناپذیر او برای بهبود زندگی دیگران هرگز نباید به قیمت جان او تمام می شد. دولت عمیق‌ترین همدردی خود را با خانواده و عزیزان او ابراز می‌کند، همانطور که ما در سوگ همه کشته‌شدگان غیرنظامی در این درگیری هستیم. دولت نمایندگانی به دولت نتانیاهو معرفی کرده و به دنبال بررسی کامل و سریع است. ما انتظار پاسخگویی کامل برای این مرگ‌ها را داریم. ما خواسته‌های خود را برای آتش بس فوری بشردوستانه که منجر به آتش بس پایدار، آزادی همه اسیران و رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه می شود، تکرار می کنیم.

پیشتر سازمان آشپزخانه جهانی در بیانیه خود اعلام کرده بود: تیم ما با دو خودروی زرهی و یک خودروی دیگر که نام ما بر آن حک شده است، در یک منطقه خالی از سلاح حرکت می‌کرد. با وجود هماهنگی با ارتش اسرائیل ، زمانی که مواد غذایی را در «دیرالبلح» خالی کرده و در حال بازگشت بودیم، در معرض بمباران قرار گرفتیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: این حمله نه تنها علیه سازمان ما، بلکه علیه تمام نهادهای بشردوستانه بود. هفت نفر کشته شده از استرالیا، لهستان و انگلیس بودند و تابعیت آمریکا، کانادا و فلسطین را نیز داشتند. عملیات خود را موقتا و فورا در منطقه متوقف خواهیم کرد و درباره آینده فعالیتمان به‌زودی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha