• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403011406059
  • خبرنگار : 50662

نقش‌آفرینی حوزه مهندسی با حمایت وزراتخانه‌ها برای تحقق شعار سال

نقش‌آفرینی حوزه مهندسی با حمایت وزراتخانه‌ها برای تحقق شعار سال

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: حمایت وزارتخانه‌ها نیز برای رسیدن به جایگاه‌های مدنظر در حوزه مهندسی به خوبی نقش آفرینی خواهند کرد اگر همراه با بخش خصوصی و حمایت این حوزه باشد.

محسن نصرآبادی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ظرفیت، بخش خصوصی در حوزه مسکن می‌تواند به تولید با رویکرد استانداردسازی و استفاده از ظرفیت مهندسان و ارتقا جایگاه مهندسی کمک کند.

وی بیان کرد: موفقیت در این حوزه توسط دولت می تواند منوط به فراهم کردن مقدمات و پیش نیازهایی باشد که تاکنون کمتر به آن توجه شده است که اولویت بندی و برنامه ریزی در امور قطعا توسط دولت می تواند راه گشای مسائل باشد و همچنین استفاده از رسانه‌ها و تقویت سواد رسانه‌ای مردم جهت شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها نقش بسزایی در تحقق این امر خواهد داشت.

نصرآبادی افزود: مردم نیز با همراهی  دولت در برنامه‌ها و اهداف که به خوبی تشریح شده می‌توانند به جهش تولید با تقویت ظرفیت‌های بومی کمک کنند. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان نه تنها باعث پیشرفت جامعه بلکه صرفه جویی در وقت،هزینه و... خواهد بود و لذا تامین بستر مناسب برای جوانان در کارخانه‌های نوآوری با مشوق های دولتی از راهکارهای پیشنهادی است.

وی گفت: بخش خصوصی از جمله حوزه مسکن مشتاق تولید بوده و مهمترین دلیل آن اشتغالزایی است، که استفاده از ظرفیت نخبگان ضمانت داشتن جامعه‌ای امن و ایمن در ساخت و ساز خواهد بود.

نصرآبادی ادامه داد: حمایت وزارتخانه‌ها نیز برای رسیدن به جایگاه‌های مدنظر در حوزه مهندسی به خوبی نقش آفرینی خواهند کرد اگر همراه با بخش خصوصی و حمایت این حوزه باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: دانشگاه‌ها با تربیت نیروهای متخصص می‌توانند در تحقق شعار سال گام برداشته و با حضور افراد دارای مدارج علمی در جامعه به خوبی باعث فرهنگ سازی این موضوع شوند.


وی تصریح کرد: در بخش تولید مسکن سازمان نظام مهندسی ساختمان با در نظر گرفتن طرح‌های تشویقی در بافت فرسوده با هدف ایمن سازی و تخفیفات ویژه نهضت ملی و تولید مسکن با ارائه 50 درصد تخفیفات در خدمات نظارت و طراحی همراه مردم خواهد بود.

نصرآبادی خاطر نشان کرد: استفاده از تخفیفات سازمان ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین جامعه بهزیستی از دیگر برنامه‌های سازمان بوده که در این امر طبق روال هرساله و با در نظر گرفتن اولویت به این مهم خواهد پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha