• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403011406172
  • خبرنگار : 50107

معاون اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

جامعه آگاهی کافی از اتیسم ندارد

جامعه آگاهی کافی از اتیسم ندارد

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: جامعه آگاهی کافی از اتیسم ندارد و شاید برخوردهای نامناسبی در این زمینه داشته باشند که این وظیفه ما را در زمینه آگاهی‌بخشی سخت‌تر می‌کند.

آذر رشیدی امروز ۱۴ فروردین‌ماه، در آیین گرامیداشت روز جهانی اوتیسم که در آموزشگاه تبسم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما دانش‌آموزانی داریم که شاید آن‌ها را فرورفته در خود یا بازمانده در نظر بگیریم اما اینگونه نیستند. این دانش‌آموزان به گونه‌ای از جامعه طردشده هستند اما ما باید به گونه‌ای دیگر با آن‌ها برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه باید در زمینه اتیسم آگاهی‌بخشی داشته باشیم، عنوان کرد: گام اول در این زمینه خانواده‌ها هستند. در زمان تشخیص این کودکان پذیرش برای خانواده سخت است. اتیسم بیماری نیست، بلکه نوعی اختلال عصبی است. وقتی با این دید نگاه کنیم جامعه می‌تواند بپذیرد. باید ابتدا به خانواده‌ها آگاهی‌بخشی دهیم و آن‌ها را اقناع کنیم که این کودکان هدایای الهی نه معضل و مشکل اجتماعی هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: گام بعدی آگاهی‌بخشی به جامعه است. جامعه آگاهی کافی از این طیف ندارد و شاید برخوردهای نامناسبی داشته باشند که این وظیفه ما را در زمینه آگاهی‌بخشی سخت‌تر می‌کند. برخی از این دانش‌آموزان استعدادها و توانایی‌های بالایی دارند که شناخت استعدادهای درونی این دانش‌آموزان می‌تواند کمک کند تا مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرند.

رشیدی بیان کرد: شناخت ما از این اختلال، آگاهی‌بخشی به خانواده ‌و جامعه سه ضلعی است که در راس آن آموزش‌وپرورش قرار دارد. برخی خانواده‌ها آگاهی کافی دارند اما برخی با این اختلال کنار نیامدند و دچار سردرگمی در جامعه شدند که باعث می‌شود فرزندشان از جامعه طرد شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در حوزه توانمند کردن این کودکان و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها اقدام کنیم. تلاش کردیم در حوزه آموزش ابتدایی استان اقداماتی انجام دهیم و کلاس‌های ضمن خدمت را برای همکاران برنامه‌ریزی کردیم تا این شناخت برای همکاران ما نیز ایجاد شود. کار با دانش‌آموزان استثنایی و دارای نیاز ویژه بسیار سخت بوده و تلاش زیادی را می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha