• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403011406218
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان اعلام کرد:

۸ زن زندانی جرائم غیرعمد همدانی در انتظار آزادی

۸ زن زندانی جرائم غیرعمد همدانی در انتظار آزادی

ایسنا/همدان مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اعلام کرد: هشت نفر از بانوان جرائم غیرعمد در استان همدان همچنان در زندان به سرمی‌برند و کمترین بدهی آنها ۳۰۰ میلیون تومان است.

یدالله روحانی‌منش سه‌شنبه ۱۴ فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون کمک‌های مردمی به ستاد دیه واریز شده و حدود ۲۰ نفر در این ماه آزاد شده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک مورد آزادی جوان داشتیم که ۱۲ سال در زندان به سر می‌برد و ستاد دیه ۷۵۰ میلیون تومان برای آزادیش پرداخت کرد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که از این تعداد ۱۴ نفر زن و ۲۱۷ نفر مرد بودند.

روحانی‌منش با بیان اینکه پرونده سه نفر مربوط به دیه، پرونده ۱۵۴ نفر مالی، پرونده ۷۴ نفر مهریه و پرونده یک نفر نفقه بوده است، یادآور شد: در سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان گذشت از شکات داشتیم همچنین ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ستاد دیه به افراد داده شد و  این عزیزان به آغوش خانواده برگشتند.

وی با اشاره به اینکه هشت نفر از بانوان جرائم غیرعمد همچنان در زندان هستند و کمترین بدهی آنها ۳۰۰ میلیون تومان است، بیان کرد: مردم نسبت به امضاء کردن پای هر سفته و هر چکی باید هوشیار باشند و دقت کنند. 

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در ادامه با بیان اینکه پارسال نزدیک به ۳۰۰ گلریزان انجام شد به طوریکه مردم در روزهای آخر سال کمک بزرگی به ستاد دیه کردند، گفت: یک فرد جوان و دوستانش با ما تماس گرفتند و ۱۳۵ میلیون تومان به ما کمک کرده و چند جوان را آزاد کردند. یک فرد دیگر هم به مناسبت روز تولد همسرش ۱۱۵ میلیون تومان به ما کمک کرد و چند زندانی آزاد شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha