• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403011406492
  • خبرنگار : 99999

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی:

برگزاری مراسم احیای شب قدر در بیش از ۵۰۰ مسجد گلستان

برگزاری مراسم احیای شب قدر در بیش از ۵۰۰ مسجد گلستان

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری مراسم احیای شب‌قدر در بیش از ۵۰۰ مسجد، حسینیه در سراسر استان خبر داد.

رضا دیلمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان یکی از شب‌هایی است که بر اساس روایت دینی به احتمال قوی شب قدر است، اظهار کرد: احیا و شب زنده‌داری، توسل و تفکر و قرائت قرآن در این شب بسیار سفارش شده است.

وی بیان کرد: انسان در کنار ادعیه‌ای که می‌خواند باید در خلوت خود نسبت به اعمالی که در طول سال گذشته داشته بازخوانی داشته باشد و اینکه چقدر در طول یک سال در مسیر قرب الهی قدم برداشته را مورد ارزیابی قرار دهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: انسان‌ها باید به رفتار فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود نگاه کرده و ببینند چقدر رفتارشان بر اساس رضایت خداوند بوده و تا چه میزان به تکالیف شرعی خود عمل کرده‌اند و به نحوی برنامه‌ریزی کنند که تا شب قدر سال آینده در مسیر تابناک خوشنودی خداوند گام بردارند.

دیلمی افزود: سرنوشت و مقدرات ما در این شب تعیین می‌شود و باید از لحظه به لحظه این شب بهر برده و همراه با خانواده‌های خود در اماکن مذهبی و مساجد حاضر شویم تا سرنوشتی روشن را برای خود و خانواده‌های خود رقم بزنیم.

وی با تأکید اینکه اسلام یک دین جمعی است، گفت: همه ما باید در شب قدر در اجتماعات بزرگ مسلمانان در مساجد و اماکن مذهبی حاضر شده و برای فرج حضرت ولی عصر(ع) و اصلاح امور خود و جامعه دعا کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: انسان‌ها نسبت به جامعه، فرزندان و ولی خود تکالیفی دارند، لذا در صورتی که در انجام تکالیف خود کوتاهی کرده درصدد جبران آن برآیند و درصورتی که به وظیفه خود عمل کرده در جهت تقویت آن تلاش کنند.

دیلمی با تأکید اینکه فرصت معنوی لیالی قدر و مخصوصاً شب بیست و سوم را باید غنیمت شمرد، گفت: باید از تک تک لحظات این شب معنوی برای خودسازی بهره گرفته و برای پیروزی مردم مظلوم غزه از دست رژیم کودک کش اسرائیل دست به دعا شویم.

وی بیان کرد: مراسم لیالی قدر در ۵۰۰ مسجد سراسر استان با حضور گسترده مردم برپا می‌شود که مردم شریف استان برای بهره‌مندی از محتوا و شرکت در مسابقات نهضت زندگی با آیه‌ها لازم است که عدد ۵ را به سرشماره ۳۰۰۰۲۷۹۸ ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha