• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403011506534
  • خبرنگار : 50039

استاندار گلستان هشدار داد:

خلع ید زمین‌های ساحلی بندرترکمن در اختیار شرکت‌های بی‌خدمات

خلع ید زمین‌های ساحلی بندرترکمن در اختیار شرکت‌های بی‌خدمات

ایسنا/گلستان استاندار گلستان از خلع ید زمین‌های ساحلی بندرترکمن در اختیار شرکت‌هایی که تا امروز خدمات لازم را نداشته‌اند، خبر داد و افزود: در واگذاری زمین‌ها سنجش اهلیت سرمایه گذارها الزامی است.

علی محمد زنگانه شامگاه سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جلسه طرح طبیعت گردی و گردشگری جزیره آشوراده که با حضور متولیان در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های جدی در سفر نخست رئیس جمهور به استان گلستان و تلاش‌های صورت گرفته مرحله نخست عملیات احیا و علاج بخشی خلیج گرگان و جزیره آشوراده انجام و با حضور «دکتر ابراهیم رئیسی» در سفر دوم به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه پروژه گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده در هر ۲ سفر ریاست جمهور به گلستان مورد تأکید بوده، ادامه داد: در سفر دوم این پروژه پس از اجرای بخشی از علاج بخشی خلیج گرگان و لایروبی کامل کانال آشور به عنوان اصلی‌ترین کانال آبرسان، رسماً آغاز شد و در نوروز امسال با استقبال طبیعت گردان بیش از ۳۵ هزار گردشگر دریایی در سواحل استان حاضر شدند.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه جزیره آشوراده می‌تواند به عنوان پیشران گردشگری گلستان باشد، افزود: همه باید در این مسیر نقش آفرینی کنند تا بتوانیم دیگر فازهای عملیات احیا و علاج بخشی را مرحله به مرحله اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ضروری است بستر هیدولوژیک گلستان و اصلاح حریم طرح ICZM استان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شود تا مجموعه موزه، آکواریوم، رستوران دریایی و طرح گردشگری کشاورزی «آبزی پروری» به صورت یک بسته سرمایه‌گذاری در قالب ترک تشریفات در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

زنگانه برای ایجاد مسیر پشتیبان و دسترسی در اسکله بندرترکمن با همکاری ماهیان خاویاری، شهرداری و سرمایه‌گذار تا پایان فروردین ماه فرصت داد، اضافه کرد: ۸۰ هکتار زمین شامل «زمین ۱۰ هکتاری شهرداری، زمین ۶۰ هکتاری راه و شهرسازی و زمین ۱۰ هکتاری در اختیار سازمان همیاری و شهرداری‌ها» یا به صورت یک مجموعه و یا مجزا برای سرمایه گذاری تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: زمین‌های در اختیار شرکت‌هایی که تا امروز خدمات لازم را نداشته‌اند، خلع ید خواهند شد و البته سنجش اهلیت سرمایه‌گذار در واگذاری‌ها ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha