• چهارشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011506595
  • خبرنگار : 71496

امارات انجام تحقیقات کامل درباره حمله به امدادگران در غزه را خواستار شد

امارات انجام تحقیقات کامل درباره حمله به امدادگران در غزه را خواستار شد

امارات تحقیقات کاملی درباره حمله رژیم صهیونیستی به امدادگران موسسه‌ای آمریکایی در غزه را خواستار شد و در پی این حمله، کمک‌های بشردوستانه خود را به حالت تعلیق درآورد و آغاز تحقیقات کاملی در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، یک مسوول اماراتی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» عربی اظهار کرد که کشورش در پی حمله رژیم صهیونیستی به تیم موسسه خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی «World Central Kitchen» به شکل موقت کمک‌های بشردوستانه خود از طریق گذرگاه دریایی به غزه را به حالت تعلیق درآورد و انتظار دارد تضمین‌های بیشتری برای حفظ جان نیروهای امدادرسان داده شده و تحقیقات کاملی درباره این حمله انجام شود.

امارات سه‌شنبه حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به تیم موسسه امدادی مذکور به‌عنوان شریک خود در ابتکار عمل «آمالتیا» برای تقویت پاسخ‌های بشردوستانه ارائه شده به غیرنظامیان در شمال نوار غزه را محکوم کرد. در این حمله تعدادی از امدادگران کشته و زخمی شدند. امارات رژیم صهیونیستی را مسوول کامل این اقدام خطرناک دانست و آغاز تحقیقات فوری، مستقل و شفافی درباره آنچه رخ داده و مجازات عاملان آن را خواستار شد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف عمیق خود بابت از دست رفتن تعدادی از نیروهای امدادگر در این حمله، با خانواده‌های قربانیان و نیز کشورهایشان ابراز همدردی کرد و برای تمامی زخمی‌های این حمله بهبودی سریع را خواستار شد.

این وزارتخانه در ادامه بر لزوم توقف فوری خشونت و خودداری از هدف قرار دادن غیرنظامیان، نهادها و مناطق غیرنظامی شهر و نیز موسسه‌های امدادرسان تاکید کرد و خواستار آن شد که از غذا به‌عنوان یک سلاح استفاده نشود و بدون هیچ تاخیری از تحمیل شرط و شروط بر کمک‌های بشردوستانه خودداری شده و حمایت لازم از آنها به عمل آید.

وزارت بهداشت غزه پیشتر اعلام کرد در حمله رژیم صهیونیستی به خودروی امدادگران موسسه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در مرکز نوار غزه، چهار تن از این نیروها همراه با راننده فلسطینی‌شان جان خود را از دست دادند. در ادامه با پیدا شدن دو کشته دیگر در محله حمله واقع در غرب شهر دیر البلح، مجموع قربانیان این جنایت به هفت تن رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha